کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

Females show more sustained performance during test-taking than males


1be2_university_of_the_balearic_islands_logo.gif

به نقل از دیلی میل، پژوهشگران دانشگاه "جزایر بالئاری"(University of the Balearic Islands) اسپانیا و دانشگاه "اراسموس روتردام"(Erasmus University Rotterdam) هلند اخیرا به بررسی چگونگی عملکرد دختران و پسران در تست‌های مختلف پرداختند.

m26u_man_woman_pay_gap.jpg

محققان عملکرد دانشجویان را در آزمون‌های ریاضی، علوم و خواندن مقایسه کردند و دریافتند که دختران به طور معمول در آزمون‌های خواندنی بهتر هستند و پسران نیز در آزمون‌های ریاضی و علوم مهارت بالایی دارند.

0gz0_434262_239.jpg

اما نکته جالب این مطالعه این بود که نشان داد هنگامی که از این دروس از پسران و دختران امتحان گرفته می‌شود و این امتحان بیش از ۲ ساعت به طول می‌انجامد این نتیجه گاهی اوقات معکوس می‌شود. پژوهشگران دریافتند عملکرد دختران در امتحانات ریاضی کوتاه مدت پایین‌تر از عملکرد آنها در امتحانات طولانی مدت است.

"پا بالارت"(Pau Balart) و "متیس اوستروین"(Matthijs Oosterveen) پژوهشگران این مطالعه طی این پژوهش ۷۴ آزمون را که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ در کشورهای مختلف گرفته شده بود را بررسی کردند.

wh1o_capture.png761g_5c5402cd20c7c609afa3c227_oosterveenmatthijs.jpg

پژوهشگران دریافتند دختران در آزمون‌های خواندن بهتر از پسران عمل می‌کنند و این در حالی است که پسران در آزمون‌های ریاضی و علوم عملکرد بالایی دارند. پژوهشگران اظهار کردند برخلاف ماهیت آزمون‌ها، دختران در امتحانات طولانی قادر به عملکرد بهتری هستند.

پژوهشگران گفتند برای آزمون‌هایی که بیش از دو ساعت به طول انجامد، شکاف جنسیتی در آزمون های ریاضیات و علوم در بیش از ۲۰ درصد کشورهایی که در "برنامه ارزیابی بین‌المللی دانش‌آموزان"(PISA) شرکت کرده بودند، برعکس شده بود.

علاوه بر آزمایش مذکور ، پژوهشگران داده‌های یک مطالعه قبلی را که در آن عملکرد دختران و پسران را در ۴۴۱ تست ریاضی مختلف با طول زمان‌های مختلف مقایسه شده بود، بررسی کردند. پژوهشگران دریافتند دختران در امتحاناتی که بیش از ۲ ساعت به طول انجامیده بود، عملکرد بهتری داشتند.

محققان گفتند یکی از دلایل این امر این است که زنان منظم‌تر هستند و از آنجا که دارای مشکلات رفتاری کمتری هستند و از اعتماد به نفس متوسطی برخوردارند، نگرش‌های توسعه‌یافته‌تری نسبت به یادگیری نشان می‌دهند و دلیل دیگر نیز این است که دانشجویان دختر و پسر ممکن است در حین انجام آزمون، از استراتژی‌های مختلف پیروی کنند.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Nature Communications" منتشر شد.

zm48_nature-communications-228x300.jpg