کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

فیلم تدریس در کشور دوست و برادر

http://uupload.ir/view/gsof_تدریس_افغان.mp4/

" تست شیمی کنکور تجربی - 90 "

عنصر X با عدداتمی 18 دارای جرم اتمی میانگین  36.8 و سه ایزوتوپ است ، یکی از آن ها دارای 20 نوترون و فراوانی  20 درصد و دیگری 18 نوترون با فراوانی 70 درصد است . شمار نوترون های ایزوتوپ دیگر کدام است ؟

u5wb_konkoor.jpg

امروزه بسیاری از شکستگی‌ها با عمل جراحی درمان می‌شوند و در اغلب این شکستگی‌ها برای بی‌حرکت کردن قطعات شکسته شده از وسایل فلزی استفاده می‌شود که به آنها ایمپلنت می‌گویند. از انواع مختلفی از ایمپلنت‌ها استفاده می‌شود، ولی آیا این وسایل فلزی بعد از جوش خوردن شکستگی باید همچنان در بدن باقی بمانند یا باید خارج شوند.
جنس پلاتین از چیست؟
در ابتدا بهتر است این نکته روشن شود که گرچه بسیاری از مردم به این وسایل فلزی، پلاتین می‌گویند، ولی جنس این ایمپلنت‌ها از پلاتین یا طلای سفید نیست. این وسایل اکثرا از آلیاژی از فولاد بنام فولاد ضد زنگ ساخته شده که ترکیبی از آهن، کروم و نیکل است. بدن انسان با این آلیاژ سازگار بوده و نسبت به آن واکنشی نشان نمی‌دهد. این آلیاژ همچنین در داخل بدن انسان دچار خوردگی نمی‌شود. گاهی از اوقات از تیتانیوم هم برای ساختن ایمپلنت‌ها استفاده می‌شود. ایمپلنت‌هایی که قسمت اعظم آنها در خارج از بدن انسان قرار دارند، عموما بعد از جوش خوردن شکستگی خارج می‌شوند

How tech-obsessed humans might look in 2100

et90_ed8bf76e-da96-42fa-b529-8398030f06c8-780x413.jpeg

luet_1667160.jpg

d5du_1667151.jpg

338s_human-from-2100_5.jpg

شکل فرضی انسان در سال 2100 میلادی طراحی و منتشر شد. پیش بینی شده شکل بدن انسان در سال های آینده به دلیل استفاده بیش از اندازه از گوشی موبایل، تغییرات اساسی داشته باشد.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت روزنامه مصری "الیوم السابع"، شماری از پژوهشگران دانشکده پزشکی در دانشگاه تولیدو ایالت اوهایو آمریکا نمونه سه بعدی از شکل انسان در حدود سال 2100 میلادی ارائه کرده اند.

این الگوی سه بعدی نشان می دهد که بدن انسان به دلیل استفاده طولانی مدت از دستگاه های الکترونیک به ویژه گوشی موبایل، دچار تغییراتی خواهد شد.

این نمونه انسان فرضی مشخص می کند کمر انسان، خم خواهد شد شکل انگشتان دست به صورت چنگکی تبدیل خواهد شد. عضلات گردن قوی تر و بزرگتر می شود تا گردن بتواند به سمت جلو انحنی پیدا کند.

علاوه بر این، جمجمه، ضحیم تر و حجم محل مغز کوچکتر می شود تا در برابر پرتو افشانی امواج فرکانس رادیویی گوشی های موبایل از مغز حفاظت کند.

همچنین پلک های داخلی چشم ضخیم تر خواهد شد تا از چشم ها در برابر اشعه مستمر نور حفاظت بیشتری انجام می شود.

کالیب باک کارشناس بهداشتی و پژوهشگر شرکت کننده در این بررسی گفت: سپری کردن ساعت های طولانی در نگاه کردن به گوشی موبایل باعث می شود وزن بیشتری بر ستون فقرات فشار بیاورد تا بتواند از سر، پشتیبانی کند.

وی افزود: همچنین نشستن ساعت های طولانی یعنی اینکه جثه بدن به سمت جلو می آید زیرا افراد، مستقیم، نمی نشینند. به همین دلیل به مرور، طول گردن برای تحمل وزن اضافه، بیشتر می شود.

تحلیلی کوتاه بر ازمون کنکور شیمی رشته تجربی نظام جدید



6g0g_13980413000423636978447554538702_82399_photot.jpg

1⃣ تعداد مسائل داده شده نسبت به سوال های خواندنی کمتر بود هم چنین سطح آنها  ساده تر و در تمام مسائلی که نیاز به نوشتن واکنش شیمیایی بود واکنش به صورت موازنه نشده داده شده بود و نیازی به نوشتن واکنش از حفظ نبود.
2⃣ به طور کل سوالی چه در قسمت مسائل و چه درست و نادرست ترکیبی نداشتیم و اکثر سوال های خواندنی مربوط به مطلبی درقسمت خاص بود مثلا سوال ٢١٠ یا ٢١١ به ترتیب تمام عبارت های داده شده مربوط به فصل های دوم و سوم پایه دهم بود.
3⃣ از بعضی قسمت های کتاب که انتظار می‌رفت سوالی داده نشد مثل مسئله مربوط به الکتروشیمی برقکافت، آبکاری، بازده درصدی، گروه های عاملی مربوط به ادویه ها و ویتامین هاو.. و همچنین قسمت های خواندنی مربوط به طیف نشری خطی در پایه دهم، نامگذاری آلکان ها، ارزش سوختی، ساختارلوئیس، اعداد کوانتومی (nوl)، مبحث قانون هس
4⃣ تنوع سوالات در رشته ریاضی بسیار محدود بود( دوتا سوال از آنتالپی پیوند) و عمدتااز  پایه یازدهم (حدودا ۵٠ درصد) و مابقی از دهم و دوازدهم طرح شد.
شیمی دهم  ۳.۰
شیمی یازدهم ۲.۸
شیمی دوازدهم ۲۰۶
ضریب دشواری کل سوالات  ۲.۸  :    بالاتر از درک و فهم و کمتر از حل مسئله ضریب دشواری پارسال ۳.۱
* آزمون   نسبت به سال گذشته حدودا ده درصد و نسبت به سال ۹۶  بیست درصد از سختی کمتری برخوردار بوده است .
*تعداد مسایل عددی ۱۶سوال       مشابه سال قبل
۶ تا از دهم     ۶ تا از یازدهم      ۴ تا از دوازدهم
*۹ تست از دهم      ۱۵ تست از یازدهم    ۱۱ تست از دوازدهم مطرح شده
*حدودا بعد از سال ۸۷  ضریب سختی ازمون شیمی تجربی  برای  نخستین بار به  زیر ۳ جابجا شده !
*در همه مسایل عددی در صورت لزوم معادلات داده شده و در همه موارد تاکید شده موازنه شود.

r62e_12.jpg

osn_2549294.jpg

8j9o_2549276.jpg

ff2i_2549256.jpg

کتاب شبمی 2 پایه 11 تجربی و ریاضی چاپ 1398

http://uupload.ir/view/x7bw_شیمی_یازدهم_چاپ_۹۸.pdf/

پاسخنامه شیمی 12 کنکور ریاضی

http://uupload.ir/view/7y5f__Ÿ«¦_ë_í©_©ïŸàï.pdf/