کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

هرم مصری

opql_photo_2020-05-16_04-19-09.jpg

اینجا در واقع یک سقف است و جایی که من عکس را گرفتم سیاه بود. به سمت راست که پیش می رویم در قسمت پایین نقوش ، هفت انسان با سر حیوان وجود دارد. آنها «نِتِر »ها یا خدایان نامیده می شوند و هر کدامشان یک بیضی سرخ رنگ مایل به نارنجی  بالای سر خود دارند که تحوت آن را «تخم دگرگونی » می نامد. نترها زمانی جمع می شوند که ما در آن زمان مرحلۀ خاصی از رستاخیز را، که یک تغییر سریع بیولوژیکی به شکل متفاوتی از حیات است، پشت سر می گذاریم. آنها هنگام قدم زدن در امتداد خط ، تمثالی از این تغییر در اختیار دارند، پس از آن ناگهان خط پایان می یابد و تغییری 90 درجه ای به سمت بالا وجود دارد، و آنها در جهت عمود بر مسیر اول خود راه می روند. این چرخش 90 درجه ای، بخش مهمی از این کار است. چرخش 90 درجه ای برای درک چگونگی حقیقت بخشیدن به رستاخیز یا عروج حائز اهمیت است. سطوح ابعاد بصورت 90 درجه ای از یکدیگر جدا شده اند، نُت های موسیقی بصورت 90 درجه ای از یکدیگر مجزا شده اند و چاکراها بصورت 90 درجه ای از هم تفکیک شده اند... بارها و بارها این 90 درجه تکرار می شود. در واقع، ما برای اینکه به بُعد چهارم (یا اصلاً هر بُعد دیگری) وارد شویم، باید چرخشی 90 درجه ای داشته باشیم. این دقیقاً همان کاری است که یوفوها می کنند، هنگامی که می بینید آنها با سرعت در آسمان حرکت می کنند، البته اگر یکی از آنها را دیده باشید. آنها با سرعتی باورنکردنی حرکت می کنند، سپس گردشی 90 درجه ای انجام می دهند و ناپدید می شوند. کسانی که سوار آن سفینه ها می شوند، مانند ما که سوار بر هواپیما مسافرت می کنیم، در فضا حرکت نمی کنند. سرنشینان سفینۀ فضایی بطور خودآگاه از لحاظ روانی به خودِ وسیلۀ نقلیه متصل شده اند و هنگامی که آنها آماده می شوند تا به دنیای دیگری بروند، اقدام به مراقبه می کنند تا تمام جنبه های خودشان را به یگانگی متصل کنند. سپس تغییر جهتی 90 درجه ای یا دو تغییر جهت 45 درجه ای را به یکباره در ذهن خود ایجاد می کنند، در واقع کل سفینه را به همراه سرنشینانش به بُعد دیگری می برند.

بنا به دلایلی نظیر مورد فوق، معتقدم که 23/7 سانتیمتر، طول موج جهان ما، یعنی همین بُعد سوم است. هر چه به سطوح بالای ابعاد بروید، طول موج کوتاه و کوتاه تر می شود، اما انرژی موج بیشتر و بیشتر می شود. هر چه به سطوح پایین ابعاد بروید، طول موج بلند و بلندتر می شود، اما انرژی موج کم و کمتر، چگال و چگال تر می شود. درست مانند یک پیانو، فضایی میان نُت ها وجود دارد، به طوری که وقتی شما نُتی را می نوازید، جای کاملاً مشخصی برای نُت بعدی وجود دارد. در این عالم شکل موجی که ما در آن هستیم، جایی کاملاً مشخص وجود دارد که در آن بُعد بعدی موجود است. آن بُعد طول موج خاصی فراخور این بُعد دارد. اکثر فرهنگ های موجود در کائنات این درک اساسی را در خصوص کائنات دارند و می دانند که چگونه باید بین ابعاد جابجا شوند. ما همگی این درک اساسی را از یاد برده ایم. به امید خدا، دوباره آن را به یاد خواهیم آورد.
راز باستانی گل حیات
درونوالو ملیشیزدک
ترجمه محمد حسین لشکری

بعد های باور نکردنی

1iyx_f724dd06f9e264a81372c57f199c3db6.gif

احتمالاً شنیده اید که مردم دربارۀ 144 بُعد و چگونگی ارتباط عدد 144 با سایر موضوعات معنوی صحبت می کنند. این امر به این دلیل است که در یک اکتاو، دوازده نُت وجود دارد و بین هر نُت هم دوازده فراز نواخت و با این حساب (144=12×12) 144 بُعد بین هر اکتاو وجود دارد. صریحتر بگوییم، 12 بُعد اصلی و 132 بُعد فرعی در کنار هر اکتاو وجود دارد (گرچه در حقیقت تصاعد تا ابد وجود دارد). نُت سیزدهم تکرار می شود سپس اکتاو دیگری در بالای آن اکتاو قبلی قرار می گیرد. یک اکتاو زیر این اکتاو و اکتاوی در بالای آن وجود دارد و این قضیه از لحاظ تئوری برای همیشه امتداد پیدا می کند. بنابراین مانند این جهان بزرگ و نامتناهی به نظر می رسد (که این صرفاً یک توهم است)، بی نهایت راه هم برای بیان یک واقعیت وجود دارد و تجربۀ هر بُعد با بُعد دیگر، کاملاً متفاوت است.اکثر مطالب این کتاب در این خصوص است... به ما یاد آوری می کند که در اینجا بر روی زمین هستیم و در بُعد سوم روی سیاره ای نشسته ایم که درست همین حالا، در حال تبدیل شدن به بُعد چهارم و فراتر از آن است. مولفۀ بُعد سوم این سیاره پس از مدتی دیگر برای ما وجود نخواهد داشت، ما تنها برای مدتی کوتاه از این بُعد آگاهی خواهیم داشت. ابتدا به فراز نواخت های مشخصی از بُعد چهارم می رویم. اکثر کسانی که در ابعاد بالاتر هستند و بر این جریان نظارت می کنند و به این روند کمک می کنند، اکنون معتقدند که ما می خواهیم حرکتمان را به سمت ابعاد بالاتر با سرعت بسیاری ادامه دهیم.

مابین هر عالم نُتِ کامل و مابین هر فضای فرعی  یا عالم فراز نواخت، هیچ چیزی وجود ندارد، مطلقاً هیچ چیز. هر یک از این فضاها، پوچی نامیده می شوند. این پوچی یا خلاء مابین هر بُعد به مصری «دُوات » یا به تبتی «باردو » خوانده می شود. هر بار که شما از یک بُعد یا فرازنواخت به یک بُعد یا فراز نواخت بعدی می روید، شما از یک پوچی یا سیاهی عبور می کنید که مابین آنها است. اما برخی از پوچی ها «سیاه تر» از پوچی های دیگر هستند و سیاه ترین آنها مابین اکتاوها موجودند. آنها از پوچی های موجود درون یک اکتاو، قدرتمندترند. توجه داشته باشید که ما از کلماتی استفاده می کنیم که نمی توانند این مفهوم را بطور کامل تشریح کنند. این پوچی که مابین اکتاوها موجود است را می توان «پوچی بزرگ» یا «دیوار » نامید. این پوچی ها مانند دیواری هستند که شما باید از آن عبور کنید تا به یک اکتاو بالاتر برسید. خداوند به شکلی خاص و بنا به دلایلی خاص که به زودی مشخص خواهد شد، این پوچی ها را در آنجا قرار داده است. همگی این ابعاد بر یکدیگر منطبق شده اند و هر نقطه در فضا/زمان شامل همگی این ابعاد است. در هر جایی، درگاه ورود به هر یک از این ابعاد وجود دارد. این امر، کار را آسان می کند، لازم نیست که شما به دنبال آن درگاه باشید، تنها باید بدانید که چگونه به آن دسترسی پیدا کنید. گرچه در هندسۀ واقعیت ما، در اینجا بر روی زمین، مکانهای مقدس بخصوصی وجود دارد که در آنها، آسانتر می توان از ابعاد و فراز نواخت های گوناگون آگاه شد – اماکن مقدسی که نقاط تلاقی خطوط  اتصال زمین و آسمان هستند (دربارۀ آنها هم بعداً صحبت خواهیم کرد) – همچنین مکانهای ویژه ای در فضا وجود دارند که به هندسۀ فضا مرتبط هستند. گاهی اوقات کاشفان از این اماکن به عنوان «دروازۀ ستارگان » یاد کرده اند، یعنی شکاف هایی به سایر سطوح ابعاد، که از طریق آنها می توان به سادگی به سایر ابعاد رسید. اما در حقیقت، شما برای رفتن به هرجایی، می توانید در هر جایی باشید. اگر ابعاد را به درستی درک کنید و البته قادر به درک عشق الهی باشید، واقعاً فرقی نمی کند که شما کجا قرار داشته باشید.
راز باستانی گل حیات
درونوالو ملیشیزدک
ترجمه محمد حسین لشکری

8 سطح آگاهی

vycv_resized_672564_846.jpg

در سطح آگاهی اول شخصی که عملی اشتباه را انجام می دهد؛ اصرار دارد که عمل او درست بوده و دیگران را محکوم می کند. این شخص به خاطر اعتقاد عمیق برای انجام عمل اشتباه خود از انجام هیچ کاری پروا نداشته و دست به انجام هر کاری می زند تا عملش را به کرسی نشاند.
در دومین سطح آگاهی شخص پس از انجام عمل اشتباه خود، پی به اشتباه خود برده و از درون احساس پشیمانی می کند ولی این پشیمانی را بروز نمی دهد.
در سومین سطح آگاهی شخصی در حین انجام عمل اشتباه خود، پی به اشتباه خود برده و دیگر آن را ادامه نمی دهد. شخص قادر به کنترل احساسات و افکار خود می باشد.
در چهارمین سطح آگاهی شخص قبل از انجام عملی اشتباه متوجه آن عمل شده و آن را انجام نمی دهد.
در پنجمین سطح آگاهی شخص خود عمل اشتباهی انجام نمی دهد ولی اعمال اشتباه دیگران موجب آزار و خشم او می شوند.                           
در سطح ششم شخص خود عمل اشتباهی انجام نمی دهد و با دیدن اعمال اشتباه دیگران متاثر نمی شود.
در سطح آگاهی هفتم شخص عمل اشتباهی انجام نمی دهد و با دیدن اعمال اشتباه دیگران احساس ترحم و دلسوزی نسبت به آنها می کند.
در سطح آگاهی هشتم. شخص عمل اشتباهی انجام نمی دهد و در دیگران نیز عملی اشتباه نمی بیند. سطح آگاهی هشتم همان عشق است. در این سطح فرد می داند که هر کس دقیقا در جایی است که باید باشد یعنی در سطح آگاهی خود عمل می نماید و از این طریق موجب رشد و تجربه ی دیگر ارواح و خود می گردد.

آموزش مجانی

7jy8_663069_585.jpg

سازمان علمی - آموزشی فرادرس، در همراهی با اعضای هیات علمی و تیم اجرایی خود، هم‌زمان با ماه مبارک رمضان «بزرگ‌ترین ضیافت آموزشی در کشور» را برگزار می‌کند. در این طرح سراسری، ۳۰ عنوان آموزش از آموزش‌های غیر رایگان فرادرس جهت استفاده دانشجویان به صورت رایگان ارائه شده‌اند.

همچنین، فرادرس در ایام خانه‌نشینی به دلیل شیوع بیماری کرونا و در طرح «آموزش تعطیل نمی‌شود»، چند صد ساعت از آموزش‌های غیر رایگان خود را به صورت کاملا رایگان ارائه کرد. ۴۰ آموزش منتخب طرح آموزش تعطیل نمی‌شود، همچنان در ضیافت آموزشی نیز به صورت رایگان قابل دریافت هستند.

لینک

زیبای متورم

ناسا جدیدترین تصویر مخابره شده فضاپیمای «جونو» از مشتری را به اشتراک گذاشته که نمایی خیره‌کننده از منطقه شمالی این سیاره را به تصویر می‌کشد.

3jg_jupiter2.gif

جونو این تصویر را درست در زمان اتمام چرخش مشتری گرفته که بدین معناست این فضاپیما در فاصله ۲۵ هزار و ۱۲۱ کیلومتری بالای ابرهای مشتری قرار داشته است. در این تصویر که در ۱۷ فوریه گرفته شده، در کنار ابرهای چرخنده و توفان‌های در حال گردش، نوارهای باریک ومه‌آلودی دیده می‌شود که ذرات جوی هستند که در فراز ابرهای معروف و به‌هم ریخته مشتری شناور هستند. دانشمندان هنوز نمی‌دانند که این مه‌ها از چه چیزی یا چگونه ایجاد می‌شوند.

ddua_253270.jpeg

فصل اول شیمی دهم و ابر نو اختر

براساس مقاله اخیر اخترفیزیکدان دانشگاه آرکانزاس، کهکشان‌های بیضوی غول پیکر به احتمال زیاد آنگونه که قبلاً تصور می‌شد مانند کهکشان ما مهد تمدن‌های تکنولوژیکی نیستند.

31ae_unnamed.gif

نتایج این مطالعه جدید که اول می منتشر شده بر خلاف مطالعه‌ سال ۲۰۱۵  است که در آن محققان اظهار کرده بودند کهکشان‌های غول پیکر ۱۰ هزار برابر بیشتر از "کهکشان‌های دیسک مارپیچی"(spiral disk galaxies) مانند کهکشان راه شیری می‌توانند پناهگاه سیارات و مهد تمدنهای تکنولوژیکی باشند.

نویسندگان مطالعه سال ۲۰۱۵ اظهار کرده بودند، احتمال افزایش این امر به این دلیل است که کهکشان‌های بیضوی غول پیکر ستاره‌های بیشتری را در خود جای می‌دهند و از طرف دیگر دارای نرخ پایین ابرنواخترهای بالقوه خطرناک هستند. پرجرم‌ترین ستاره‌های عالم، زندگی خود را با انفجاری عظیم به نام ابرنواختر(Supernova) به پایان می‌برند. یک ابرنواختر زمانی رخ می‌دهد که یک ستارهٔ در حال مرگ شروع به خاموش شدن می‌کند. آن گاه به‌طور ناگهانی منفجر شده و مقدار بسیار زیادی نور تولید می‌کند و در پس خود یک هستهٔ کوچک نوترونی به جای می‌گذارد.

ماه زیبا

واضح‌ترین تصویر ماه عکسی از دهانه‌های بی‌شمار سطح قمر زمین بوده که توسط یک عکاس کالیفرنیایی به ثبت رسیده است.

bmva_a876d47fd19c361e429855e6b3419bce.jpg

اندرو مکارتی (Andrew McCarthy) خالق این تصویر شگفت‌انگیز بوده و گفته شده که این شیفته هنر تصویربرداری از فضای خارج از جو زمین، هزاران عکس را که در طول دو هفته به ثبت رسانده و برای رسیدن به تصویر نهایی با هم ترکیب کرده است.

o1d4_9902-75t3541.jpg

لینک

آب جوشان

بسیاری از افراد در زندگی روزمره برای تهیه چای و رقیق کردن شیر خشک نوزاد، آب سردشده کتری را به طور مجدد می‌جوشانند و مصرف می‌کنند.

کارشناسان تغذیه درباره  پرهیز از چنین کاری به دلیل افزایش غلظت نیترات و در معرض خطرقرار گرفتن سلامت مصرف‌کننده هشدار می‌دهند. زیرا بسیاری از افراد آب موجود در کتری و سماور را تعویض نمی‌کنند و در صورت کم شدن آب، تنها کمی بیشتر آب به آن اضافه می‌کنند. که کاری بسیار نادرست است.

1nff_1.gif

شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: بیشتر افراد بر این باورند که جوشاندن آب در دفعات زیاد، از نظر تغذیه‌ای وضعیت بهتری پیدا می‌کند. اما باید نسبت به تغییر و تفاوت‌هایی که در اثر جوشاندن آب ایجاد می‌شود آگاه باشیم. در واقع جوشاندن آب در مرحله اول باعث از بین رفتن میکروب‌های موجود می‌شود و تاثیر مثبت این کار حائز اهمیت است.

او در ادامه گفت: زمانی که از آب لوله کشی استفاده می‌کنیم و از نظر بهداشتی ایمن و قابل اطمینان است، موضوع میکروبی آب جایگاهی ندارد. از جمله تغییراتی که در اثر جوشاندن مجدد آب ایجاد می‌شود، می‌توان به افزایش غلظت املاح با فرآیند تبخیر اشاره کرد و این در صورتی است که بعضی از املاح برای سلامتی بدن، مضر محسوب می‌شوند.

این رژیم شناس و متخصص تغذیه بیان کرد: از جمله عوارض جوشاندن مجدد آب می‌توان به افزایش غلظت نیترات و نیتریت‌ها اشاره کرد که در نهایت به افزایش احتمال ابتلا به انواع سرطان ختم می‌شود. همچنین با جوشاندن چندباره آب، میزان اکسیژن کاهش پیدا می‌کند و در این صورت گوارایی آب کاسته می‌شود. از جمله عوارض این کار می‌توان به حذف بعضی از املاح و مواد معدنی مفید مانند کلسیم و منیزیم اشاره کرد.

شهاب اولیایی در پایان مطرح کرد: بهتر است جوشاندن آب را یک مرتبه در نظر بگیریم. همچنین زمان جوشیدن آب طولانی نباشد تا از کیفیت آن کاسته نشود.