کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

برندگان جایزه نوبل شیمی ۲۰۲۱

 59423079_303_baiv.jpg

آکادمی سلطنتی علوم سوئد تصمیم گرفت جایزه نوبل شیمی 2021 را به بنیامین لیست و دیوید دبلیو.  مک میلان "برای توسعه ارگانوکاتالیز نامتقارن" اعطا کند.

این دو شیمیدان از سالیان پیش به تحقیق درباره نقش کاتالیزاتورها در شیمی آلی و ساختارهای نامتقارن ارگانیک پرداخته‌اند.

این دو شیمیدان آلمانی و بریتانیایی به طور جداگانه گونه جدیدی کاتالیزاتور به عنوان شتاب‌دهنده واکنش‌های شیمیایی ساخته‌اند که مطابق ارزیابی کمیته نوبل، شیمی را با محیط زیست سازگارتر می‌کند.
mdmaanimate_0r61.gif

همچنین گفته می‌شود روشی که این دو دانشمند برای تولید مولکول‌ها به کار برده‌اند ابزاری در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد که به عنوان مثال می‌تواند در فرایند تولید دارو به کار گرفته شود.

بنیامین لیست زاده فرانکفورت، مدیر بخش تحقیقات کربوهیدرات موسسه ماکس- پلانک و استاد دانشگاه کلن است. دیوید مک‌میلان در اسکاتلند متولد شده و اکنون استاد دانشگاه پرینستون آمریکا است.

index_s4o1.jpg

با روش جدیدی که لیست و مک‌میلان طی سال‌ها پژوهش به آن دست یافته‌اند می‌توان با عناصری مانند هیدروژن و کربن که بر خلاف کاتالیزاتورهای مرسوم حاوی فلزات سنگین نیستند و محیط زیست را آلوده نمی‌کنند کاتالیزاتورهایی تولید کرد که در فعالیت‌های گوناگون مانند تولید دارو و مولکول‌های جذب نور در پنل‌های خورشیدی کاربرد دارند.

im-412899_pzrd.jpg
20211006121016-615dcbda6106dfb0ca624973jpeg_447t.jpg

توصیح مختصر در مورد کاتالیزگرهای غیرمتقارن

وقتی در مولکولی چهار گروه مختلف به یک اتم کربن متصل باشند، آن کربن، کایرال (مرکز فضایی یا مرکز کایرال) نامیده می‌شود. به کربن موجود در این نوع مولکول‌ها مرکز کایرال یا کربن نامتقارن نیز می‌گویند. مرکز کایرال را در متون علمی به‌طور قراردادی با ستاره (*) نشان می‌دهند.


صابون سازی و فصل اول شیمی دوازدهم

قرن ها ، صنعت صابون سازی توسط اصناف و صنعتگران برگزیده مخفی نگه داشته می شد.  اما اکنون می توانید آن را به تنهایی تهیه کنید - و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم!
روغن گیاهی ، پاک کننده قلیایی و گلیسرول را مخلوط کنید.  بگذارید 10 دقیقه روی اجاق گاز بجوشد.  سپس آب را اضافه کرده و در یک کاسه بریزید.  به مخلوط حاصل از طریق نی ضربه بزنید - تعداد زیادی حباب صابون ظاهر می شود!
 پاک کننده قلیایی حاوی هیدروکسید سدیم است.  هنگامی که گرم می شود ، با روغن گیاهی واکنش نشان می دهد و به اصطلاح واکنش صابونی شدن رخ می دهد.  در این حالت ، این مواد حاوی صابون است که کشش سطحی آب را کاهش می دهد.  گلیسرول به نوبه خود مولکول های آب را حفظ می کند و از تبخیر سریع آب جلوگیری می کند و دیواره حباب های صابون را قوی تر می کند.  مخلوط حباب صابون خانگی شما آماده است!


666


photo_2021-09-25_15-35-23_open.jpg

تصویر بالا : نقاشی ویلیام بلیک با نام عدد جانور 666 است .

جاهایی از گفتگوی ما ، یان اصرار کرد که ضبط صوت را خاموش کنم . او می خواست چیزی را به من بگوید که در آلمان اجازه نداشت درباره آن صحبت کند . اگرچه بعداً متوجه شدم که در کتابش " انجمن های سری و قدرتشان در قرن بیستم "  این مطالب را چاپ کرده . به نظر بیش از حد حساسیت نشان می داد . ضبط صوت را خاموش کردم . رازی که او فاش کرد به شوالیه های سیاه مربوط می شد ؛ گروهی که ردپای آنها به شوالیه های معبد اولیه برمی گردد . طبق تحقیقات او شوالیه های سیاه وارثان به حق شوالیه های معبدی هستند که طی پاکسازی دوران تفتیش عقاید در آتش سوزانده شدند .
capture_ye0y.png

یان گفت که نازی ها به واسطه شوالیه های سیاه به دست نوشته باستانی دسترسی پیدا کرده بودند که زمانی به معبدی ها تعلق داشته و قبل از آن در اختیار کاتبان بنی اسرائیلی بوده . راز مهمی که در این دست نوشته فاش شده این است که کاتبان عبری خدای خود را " ال شادای " فرشته بزرگ رانده شده یا ساتان ( در اصل به معنی مدیر باغ یا باغبان . م ) معرفی می کردند . خب این اطلاعات برای جماعت مومنان خیلی تکان دهنده بود . ظاهراً همین تأثیر را هم بر هوادارن متعصب آریایی داشت و باعث شعله ور شدن یهود ستیزی آنها شد .

اگر این موضوع صحت داشته باشد این واکنشی افراطی و یک سوء تعبیر محسوب می شود . شناسایی جانور بعنوان خدا در هر دینی صرفاً اشاره رمزگونه ای به این واقعیت است بُعدفیزیکی با انرژی 666 رمزگذاری شده . درکتاب " اهرام مونتاک " در این مورد مفصل توضیح داده شده و گفته شده که براساس دانش عدد شناسی معادل عددی جانور 26 است و این عدد YVYW ( متناسب با نام تحریف شده خدای یهودیان یهوه ) است .
به یاد داشته باشید که ما در جهانی کربن پایه زندگی می کنیم که در آن اتم کربن شامل شش نوترون ، شش الکترون و شش پروتون می شود . در نمادگرایی علوم اسراری مفهوم جانور استعاره ای است برای یک قاعده عمیق و در تعامل با چگونگی شکل گیری جهان که صرفاً در جنبه های تنزل یافته اش به خدایی برای پرستش تبدیل می شود . واضح است که در گذشته به غلط 666 را معادل جانور در نظر می گرفته اند ( اشاره به کتاب مکاشفه . م ) تا علیه یهودیان یا هرکسی دیگری نفرت پراکنی کنند . جالب است که فرمولی که با آن می توانیم به مخمصه و معضل و موقعیت این جهان پی ببریم به شکل یک چیز ترسناک و شوم جلوه داده شده . ترس چون دیوی عمل می کند که به عمد مانع از کشف ماهیت حقیقی چیزها توسط ما می شود .
از کتاب در درست ترجمه " خورشید سیاه "
نوشته : پیتر مون ترجمه : مهر