کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

متان بازی

lowland-gorillas-nap_12670_990x742.jpg

عاقبت بازی با متان....

http://www.farhangnews.ir/content/112259

ماهواره

479099_654.jpg

ماهواره فجر انلاین...

http://www.n2yo.com/?s=40387

10 عدد مهم دنیا

http://www.knowche.ir/1393/10/10-most-important-numbers-in-the-world/

آزمایش

http://www.knowche.ir/1393/11/isopropyl-alcohol-experiment/

ویدیو ناسا

hawking-obama.jpg

ویدیوی ناسا از گرمایش جهانی کره زمین....شیمی سال اول

http://www.knowche.ir/1393/10/watch-the-earth-heat-up/

ویدیو

دو پرسش...

http://www.knowche.ir/1393/10/questions-no-one-knows-the-answers-to/

یک آن

به گزارش ایرنا به نقل از صدای روسیه، سرویس بین المللی دوران زمین و سیستم های مختصات مرجع IERS تصمیم گرفته است تا در روز 30 ژوئن سال 2015 میلادی (نهم تیر 1394) ساعت 23 و 59 دقیقه و 59 ثانیه، یک ثانیه به ساعت کره زمین بیفزاید.
این تغییر در زمان می تواند منجر به از کار افتادن بسیاری از سایت های اینترنتی، اپلیکیشن ها و سیستم عامل رایانه ها شود.
آخرین بار در سال 2012 میلادی بود که یک ثانیه به ساعت زمین افزوده شد.
در اثر این تغییر، بسیاری از سایت های پرکاربر همچون Reddit و LinkedIn از دسترس خارج شدند.
همچنین بسیاری از تابلوهای اعلان پرواز در فرودگاه ها و پایانه های مسافربری ریلی، سرویس های فروش بلیط و دیگر سرویس های مربوط به خطوط هوایی و زمینی به همین دلیل متوقف شدند.
این بار نیز ممکن است موارد مشابهی تکرار شود و احتمال دارد بسیاری از شبکه های اجتماعی، سرویس های رزرو بلیت از کار بیفتند.
به عقیده برخی کارشناسان، سرویس ها و سیستم عامل هایی نظیر MySQL ،Java و Linux نیز به دلیل هماهنگ نشدن با تغییر زمان، از کار خواهند افتاد.
این ثانیه اضافه که به «ثانیه کبیسه» معروف است، یک ثانیه است که به زمان ساعت هماهنگ جهان اضافه می شود تا تاریخ روز آن با ساعت خورشیدی UT1 هماهنگ شود.

ایفون

ایفون رو با سدیم استات سه آبه در گیر میکنن چی میشه ....

http://www.knowche.ir/1393/11/apple-iphone-6-survives-hot-ice-test-video/

ویدیو

ویدیوی جالبی از محققین ژاپنی در مورد ترافیک...

http://www.knowche.ir/1393/11/shockwave-traffic-jams-recreated-for-first-time/

گرمایش جهانی

در حالیکه آثار طوفان زمستانی اواخر ژانویه در ایالت‌های شمال شرقی آمریکا از بین رفته و برف و یخ آن نیز آب شده است، اما این پرسش را به جای گذاشته که آیا چنین برف و کولاکی با تغییرات آب و هوایی در کره زمین ارتباطی داشته است؟

طوفان زمستانی هفته گذشته، منجر به بسته شدن بسیاری از فرودگاهها و تعطیلی شهرهای ایالت‌های شمال شرق آمریکا شد. برخی از کارشناسان احتمال دادند که حرکت چنین جبهه‌های بزرگ و نیرومندی از بخارآب و باد می‌تواند به تغییرات آب و هوایی اخیر جهان مربوط باشد. اما وین هیگینز، رئیس برنامه آب و هوایی اداره ملی اقیانوس شناسی و جوی در واشنگتن به رزان سکیربل خبرنگار صدای آمریکا گفت که آن طوفان، یک رویداد آب و هوایی خاص و محدود بود.

هیگینز گفت: «شما نمی‌توانید یک رویداد شدید و خاص را مثل آنچه در ایالت‌های شمال شرقی آمریکا اتفاق افتاد، به گرم شدن کره زمین پیوند بزنید».

به گفته هیگینز برای دیدن آثار تغییرات آب و هوایی در سطحی جهانی، باید به الگوهایی مانند سوابق تاریخی و پروژه‌هایی با جزئیاتی چون تعداد و شدت رویدادها مراجعه کرد.

این کارشناس آب و هوا، تایید کرد که بر اساس الگوهای یک قرن اخیر، سطح گازهای گلخانه‌ای افزایش یافته و نقش انسان در این تغییرات حتمی بوده است.

هیگینز البته گفت که دانشمندان، تحقیق در مورد پیوند این الگوهای جهانی با رویدادهای شدید آب و هوایی، مانند موج گرما در اروپا، بارش باران های سنگین در آسیا، و خشکسالی در کالیفرنیا را، که بدترین در ۲۰ سال گذشته بوده است را، آغاز کرده‌اند.

روند گرم شدن کره زمین با تولید اکسید کربن ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی گره خورده است. دانشمندان گفته‌اند که این گازها موجب افزایش گرمایش جهانی می‌شود.

 وین هیگینز هشدار داد که تحقیقات در مورد چگونگی بارش باران و بروز خشکسالی نشان می‌دهد که تعداد بیشتری امواج گرما، با شدت بیشتر در راه است.

او گفت: «گرمایش زمین در حال رخ دادن است و منابع اصلی زندگی ما را تهدید می‌کند؛ آبی که می‌نوشیم و غذایی که می‌خوریم. باید ببینیم به عنوان یک جامعه با این رویدادهای شدید رو به رشد چگونه روبرو می‌شویم و چطور می‌خواهیم این خطر را مدیریت کنیم.»

 

بارور سازی

خسرو ارتقایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که آیا باروری ابرها در تهران انجام شد گفت:باروری ابرها در چند روز گذشته آغاز شد که خوشبختانه ریزش باران در دو شب پیش بخاطر همین باروری ابرها بود و می توان گفت که باروری ابرها نتیجه بخش و مثبت بود. ارتقایی با اشاره به اینکه گزارش کامل باروری ابرها در تهران از سوی مرکز تحقیقات آب در اختیار ما قرار گرفته و در حال حاضر نیز این گزارش روی میز بنده است،گفت: نتیجه کمی و کیفی این باروری ابرها بزودی منتشر می شود. به گفته وی،ضخامت ابرها برای باروری ابرها باید 5 کیلومتر باشد اما ضخامت این ابرها چندان زیاد نبود اما خوشبختانه نتیجه داد و دیدیم که ریزش خوبی صورت گرفت. چندی پیش معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه 12 استان در کشور در برنامه باروری ابرها قرار دارند و تاکنون برای 6 استان این اقدام انجام شده است، گفت: رای امسال 10 میلیارد تومان اعتبار برای باروری ابرها درخواست کردیم و تاکنون نیز برای 6 استان آذربایجان شرقی، کرمان، یزد، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری 9 پرواز عملیات باروری ابرها انجام شده است. وی با اشاره به اینکه 12 استان در کشور در برنامه باروری ابرها قرار دارند گفت:‌ علاوه بر این 6 استان، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، البرز، گیلان و مازندران هم در برنامه باروری ابرها قرار دارند. میدانی با اشاره به اینکه باروری ابرها برای گیلان و مازندران از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، گفت: اثر باروری ابرها 10 تا 15 درصد است اما طبق گزارشی که به دست ما رسیده برای آن 6 استانی که باروری ابر انجام شده مؤثر بوده است.

گرمایش جهانی

نا به محاسبات اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا و سازمان هوا فضای آمریکا - ناسا – سال گذشته میلادی، سال ۲۰۱۴ گرمترین سال در ۱۳۵ سال گذشته بوده است. سازمان هواشناسی ژاپن و همچنین یک گروه مستقل از دانشگاه برکلی کالیفرنیا نیز سال ۲۰۱۴ را گرمترین سال ثبت شده گزارش کردند.

به گزارش روز ۲۶ دی ماه خبرگزاری آسوشیتدپرس، اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا گفت متوسط دمای سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴.۵ درجه سانتیگراد و ۱.۲۴ درجه بیشتر از متوسط دمای کره زمین در قرن بیستم بود.

اما ناسا که برای تعیین دما شیوه های اندکی متفاوت بکار می‌برد، متوسط دما را ۱۴.۶۷ درجه سانتیگراد تعیین کرده است که از معدل دمایی که برای سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۸۰ محاسبه کرده ۱.۲۲ درجه بیشتر است.

دمای کره زمین در سال ۲۰۱۴ رکورد سال‌های گرم قبلی را که در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۰۵ ثبت شده‌اند، شکست. بنا به گزارش‌های اداره ملی اقیانوسی و جوی، آخرین رکورد سرمای کره زمین به سال ۱۹۱۱ بر می‌گردد. دسامبر سال ۲۰۱۴، گرمترین ماه دسامبر در تاریخ ثبت شده و سردترین ماه دسامبر در زمستان سال ۱۹۱۶ گزارش شده است.

«جنیفر فرانسیس» دانشمند اقلیم شناسی در دانشگاه روتگرز آمریکا گفت: «کره زمین اکنون گرمتر از ۱۰۰ سال گذشته و به احتمال زیاد گرمتر از ۵۰۰۰ سال گذشته است. در باره تاثیر منفی فعالیت های انسان بر روند گرمایش کره زمین دیگر کوچکترین شکی وجود ندارد.»

«اندرو دسلر» دانشمند اقلیم شناسی دانشگاه تگزاس و کارشناسان دیگر می‌گویند آمارهای تازه، ادعاهای غیرعلمی مبنی بر این که روند گرم شدن کره زمین متوقف شده را کاملا رد می‌کند.

گرمای ناشی از گرم شدن بی سابقه دمای آب اقیانوس‌ها نه تنها رکورد‌های پیشین را تغییر داده، که در هم شکسته است. گرمای بی‌سابقه در مناطق شرقی روسیه، مناطق غربی ایالات متحده آمریکا، بخش‌های کم ارتفاع آمریکای جنوبی و بیشتر نواحی اروپا، شمال آفریقا و بخش‌هایی از استرالیا ثبت شده است.

یکی از محدود نواحی سردتر، نواحی مرکزی و شرقی ایالات متحده آمریکا بود.

دانشمندان هواشناسی می گویند یکی از مهمترین نکات در بی‌سابقه بودن گرمای هوا در سال ۲۰۱۴ این است که گزارشی از نوسانات آب و هوایی موسوم به «ال نینیو» در این سال وجود نداشت. در تغییرات جوی موسوم به «ال نینیو» گرم شدن بخش مرکزی اقیانوس آرام موجب بروز دوره های طولانی گرم و غیر معمول در سراسر دنیا شده و دمای هوا به صورت تصاعدی بالا می رود.

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا می گوید همه سال های قرن بیست و یکم جزو ۲۰ سال گرم گزارش شده در تاریخ بوده‌اند.

«میشل مان» استاد دانشگاه پنسیلوانیا گفت: «در مقابل چشمانمان شاهد هستیم که چگونه فعالیت های انسان موجب تغییر آب و هوا شده است.»

او افزود:«افزایش گازهای گلخانه‌ای محصول مصرف سوخت‌های فسیلی، این وضعیت بسیار بعید و استثنایی را بوجود آورده است. یک سال بی‌سابقه در یک دهه گرم، در دورانی شامل چند دهه گرم که به نظر می رسد دست کم در یک قرن گذشته بی نظیر بوده است.»

کار خوب

دانشمندان تخم‌مرغ آب‌پز را دوباره به تخم‌مرغ خام تبدیل کردند

دانشمندان آمریکایی و استرالیایی موفق شده اند با استفاده از اوره و نوعی همزن مخصوص، تخم مرغ آب پز را دوباره به تخم مرغ خام تبدیل کنند.

آنها معتقدند این شیوه در کاهش چشمگیر هزینه‌های تولید در صنایع از جمله صنعت پنیر و نیز در درمان بیماری‌های مختلف و تحقیقات سرطان نقش مهمی خواهد داشت.

گریگوری ویس، پروفسور شیمی و زیست شناسی مولکولی در دانشگاه کالیفرنیا می گوید "ما موفق شدیم تخم مرغ آب پز را به تخم مرغ خام بر گردانیم."

"ما در مقاله مان توضیح دادیم که چگونه رشته های در هم پیچیده پروتئین را از هم باز کرده و به آنها امکان می‌دهیم تا از نو تا بخورند."

پروتئین در واقع رشته‌ای اسید آمینه است. برای اینکه پروتئین کارکرد خاص خود را پیدا کند و فعال باشد، رشته اسید آمینه باید بشکلی خاص و سه بعدی تا بخورد.

پروتئین ممکن است بد تا بخورد یا به مرور زمان و بر اثر عواملی مثل مواد شیمیایی یا هسته‌ای، جهش ژنتیکی یا پیری تاخوردگی نامناسب پیدا کند.

در این حالت پروتئین غیر فعال شده و کارایی خود را از دست می دهد و حتی ممکن است سمی و باعث بیماری شود؛ مثلا آلزایمر به علت بد تا خوردن پروتئین در بافت‌های عصبی ایجاد می‌شوند.

دکتر ویس می گوید: "ما در خیلی از موارد وقت بسیار زیادی برای جدا کردن پروتئین های چسبناک از دیواره لوله آزمایش صرف می کنیم و دنبال راهی بودیم که به نحوی آنها را بازیابی کنیم."

محققان برای این کار ابتدا با استفاده از اوره سفیده جامد و پخته تخم مرغ را تبدیل به مایع کردند، اما هنوز رشته های پروتئین به نحوی نامطلوب در هم پیچیده بودند.

برای رفع این مشکل دانشمندان با یک همزن مخصوص که جریان گردابی ایجاد می کرد بتدریج رشته های پروتئین را از هم باز و به آرامی جدا کردند تا اینکه دوباره در ساختاری مناسب تا بخورند.

این کار مثل این است که تای پیراهنی را که بد تا شده باز کنیم، آن را اتو کنیم و چین و چروک های ناخواسته را از بین ببریم و بعد دوباره آن را تا کنیم.

به گفته پروفسور ویس بازیافت پروتئین کاری گرانقیمت است و حدود چهار روز طول می کشد چون در واقع باید عملی مثل دیالیز، البته در سطح مولکولی، انجام شود اما روش جدید در عرض چند دقیقه به نتیجه می رسد.

البته تخم مرغ پخته ای که به روش به تخم مرغ خام تبدیل می شود ممکن است چندان اشتها برانگیز نباشد و هنوز روشن نیست آیا اصلا چنین تخم مرغی قابل خوردن باشد با این حال محققان می گویند این شیوه می تواند تحقیقات و صنایع تولید پروتئین را متحول کند.

برای مثال صنایع دارویی برای تولید پادتن سرطان از سلول تخمدان همستر (نوعی جونده) استفاده می‌کنند که بسیار گران تمام می شود.

اما با استفاده از این روش می‌توان از مخمر یا باکتری ای‌کولای استفاده کرد و پادتن ضد سرطان را بسیار ارزانتر و سریعتر تولید کرد.

13 پیش بینی سال 2015

 گزارش تراز ، کریس هادفیلد، فضانورد بازنشسته کانادایی می‌گوید: «طی ۱۰۰ سال ما از فیلمبرداری از برادران رایت به قرار دادن دوربینی بر روی قمر تیتان در فاصله ۱.۲ میلیارد کیلومتر زمین رسیده‌ایم.» در این گزارش به چند تغییردهنده احتمالی جهان که ممکن است در سال ۲۰۱۵ ظهور کنند، اشاره شده است.
۱- موشک‌های قابل استفاده مجدد تحت آزمایش اسپیس‌ایکس می‌توانند آینده سفر فضایی را دگرگون کنند 
اگر انسان بتواند مستعمره‌ای در مریخ بسازد، به موشک‌های فرودگری نیاز خواهد داشت که برای سفر بازگشت به زمین قابل استفاده مجدد باشند. همچنین چنین موشک‌هایی هزینه‌های سفرهای فضایی را بسیار کاهش خواهند داد.
درحالیکه موشک مرحله اول – انتها یا بزرگترین بخش موشک در پرتاب‌های خاص – هیچگاه برای استفاده مجدد بازیابی نشده بودند اما الون ماسک و شرکت اسپیس‌ایکس قصد دارند امسال این رویه را تغییر دهند.
این شرکت در روز ۲۰ دی با موفقیت توانست موشکی را مستقیما از ارتفاع حدود ۸۰ کیلومتری بر روی یک کشتی پهپاد د در اقیانوس فرود آورد اما به دلیل برخورد سختی که با آن داشت، دیگر قابل استفاده نیست. اما سازندگان همچننان این تجربه را دارای پتانسیل خوب برای موفقیت‌های آینده می‌دانند و قصد دارند در طول سال جاری چندین پرتاب و فرود متعاقب را بر روی پلت‌فرمهای دریایی انجام دهند.
ماسک در اخبار دیگر اظهار کرده بود که شرکت اسپیس‌ایکس امیدوار است برنامه‌های سیستم انتقال مریخ را که کاملا متفاوت از سیستم‌های فالکون و دراگون است، معرفی کنند.
۲- اولین نسخه از ربات C-۳PO در فوریه به فروش می‌رسد 
شرکت ژاپنی Softbank فروش ربات انسان‌نمای «فلفل» خود را که توسط شرکت فرانسوی Aldebaran Robotics ساخته شده، آغاز خواهد کرد. فلفل از موتور حسی برخوردار بوده که از هوش مصنوعی برای کمک به یادگیری احوالات انسان از طریق سرنخ‌های چهره و تجربیات قبلی استفاده می‌کند و همچنین به راحتی به زبان‌های ژاپنی، انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی را صحبت می‌کند.
اگرچه این ربات بیشتر به عنوان یک همراه تا یک یاور طراحی شده و برای مثال توانایی بهتری در خواندن دستورالعمل‌ها نسبت به استفاده از ابزار برای پخت غذا دارد، در طول زمان با افزوده شدن ابزارها و قابلیت‌های جدید از توانایی‌های بیشتری برخوردار خواهد شد.
۳- اطلاعات بیشتری در مورد جهان نامرئی که آینه جهان ماست، بدست خواهیم آورد 
برخورددهنده بزرگ هادرونی در ماه مارس پس از دو سال وقفه روشن خواهد شد و ذرات را با دو برابر قدرت بیشتر از قبل به هم خواهد کوبید. کسی نمی‌داند چه دانشی از این طریق بدست خواهد آمد اما یکی از احتمالات شامل کشف ذرات مرتبط با ماده تاریک است.
 
همچنین، وجود یا غیاب ذرات خاص می‌تواند نظریه ابرتقارن را ثبت یا رد کند که بر اساس آن یک جهان آینه جهان ما وجود دارد که از ذرات نامرئی دارای جرم ساخته شده و با آنچه قابل مشاهده بوده، مرتبط است.
۴- بخش‌هایی از نظریه نسبت اینشتین بسته به کشف یا عدم کشف امواج گرانشی، اثبات یا رد خواهد شد 
اگر فیزیک همانطور که اینشتین می‌گوید کار کند، باید امواج گرانشی در حال حرکت در فضا-زمان وجود داشته باشد. دو آزمایش در سال ۲۰۱۵ به ارائه بینش بهتر از این امواج خواهند پرداخت.
در ماه ژوئیه، فضاپیمای رهیاب لیسا برای آزمایش فناوری یک رصدخانه فضایی امواج گرانشی پرتاب خواهد شد.
بر روی زمین نیز حساس‌ترین آشکارسازهای موج گرانشی ساخته‌شده تاکنون موسوم به آشکارسازهای پیشرفته لیگو (LIGO) روشن خواهند شد.
۵- نزدیکترین رصد از پلوتو و سرس انجام خواهد شد 
ماموریت نیوهورایزنز (New Horizons) که در ژانویه ۲۰۰۶ و هشت ماه قبل از آنکه پلوتو سیاره نامیده شود، به فضا پرتاب شده بود، در ژوئیه پس از طی یک سفر پنج میلیارد کیلومتری به این سیاره کوتوله خواهد رسید.
این ماموریت به ثبت تصاویری از سطح و بزرگترین قمر آن، شارون، پرداخته و سپس برای کمربند کوییپر به مسیر خود ادامه خواهد داد.
در ماه آوریل نیز کاوشگر داون ناسا به سرس خواهد رسید که بزرگترین سیارک در کمربند بین مریخ و مشتری است و تصور می‌شود در زیر پوسته خود از یخ آب برخوردار است.
۶- بدترین شیوع ابولا متوقف خواهد شد 
شیوع ابولا در گینه، لیبریا و سیرا لونا کاملا تحت کنترل درآمده است. آزمایشات دارویی در حال انجام بوده و کارآزمایی‌های بالینی واکسن بزودی آغاز خواهند شد. امید است این اخبار در کنار اقدامات ارتقایافته بهداشت عمومی بتواند تفاوت بارزی را در جهت توقف بدترین شیوع ابولا که تاکنون دیده شده، ایجاد کند.
 
۷- سازمان فدرال هوانوردی آمریکا قوانین حریم هوایی برای پهپادها وضع خواهد کرد 
کنگره آمریکا سازمان فدرال هوانوردی این کشور را موظف کرده که تا ماه سپتامبر راهی را برای ادغام پهپادها به حریم هوایی آمریکا پیدا کرده تا نه تنها انتقال بسته‌های پستی با آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنند، بلکه همچنین کاربردهای دیگری برای دانشمندان از جمله مشاهده حیات وحش، اولید نقشه و نظارت بر مناطق بیابانی داشته باشند. اگرچه نشانه‌هایی وجود دارد که سازمان هوانوردی با وجود مقررات قانونی، به ضرب‌العجل تعیین شده نخواهد رسید.
۸- جهان به توافق‌نامه جدیدی برای محدود کردن تاثیرات تغییر آب‌وهوایی خواهد رسید 
زمینه برای یک توافق‌نامه بین‌المللی در نشست‌های سازمان ملل در پاریس که ماه دسامبر برگزار خواهند شد، به منظور تلاش و محدود کردن انتشارات گازهای گلخانه در آینده پی‌ریزی شده است که از سال ۲۰۲۰ لازم‌الجرا خواهد شد.
دو منتشرکننده بزرگ دی‌اکسیدکربن جهان یعنی چین و آمریکا در حال حاضر قراردادی را امضا کرده‌اند که این توافق‌نامه را ساده‌تر خواهد کرد. سوال موجود این است که با افزایش یافتن دی‌اکسیدکربن جوی به بیش از ۴۰۰ بخش در بیشتر بخش‌های نیمکره شمالی در اکثر اوقات سال، آیا هرگونه اقدامی می‌تواند کافی باشد؟
۹- بررسی ژنوم کامل یک انسان ۴۰۰ هزار ساله برای یادگیری بیشتر در مورد اصلاح نژاد گونه‌های انسانی 
متخصصان ژنتیک انسان‌شناسی در تلاش برای تعیین توالی کل ژنوم بقایای یک انسان Sima de Los Huesos هستند که در غاری در شمال اسپانیا کشف شده است.
این کار بسیار مشکل بوده و هنوز مشخص نیست که آیا این کار امکان‌پذیر است یا خیر، اما این پروژه می‌تواند چیزهای بیشتری در مورد پیوند گونه‌های انسان باستانی و باقی ماندن نژاد کنونی انسان آموزش دهد.
۱۰- درمان ایدز به واقعیت نزدیکتر خواهد شد 
ایدز همچنان قاتل عفونی برجسته جهان محسوب می‌شود اما اقدامات مهمی که در زمینه تشخیص و درمان انجام شده به این معنی است که در نقطه عطفی در مبارزه علیه ویروس اچ‌آی‌وی قرار داریم.
آزمایشگاههای تشخیصی به اندازه کوله‌پشتی قرار است وارد آفریقا شوند و داروهای جدید مانند Truvada می‌توانند از ابتلای افراد به ایدز در جایگاه اول جلوگیری کنند.
همچنین اگرچه سالها تلاش دانشمندان برای تولید واکسن هنوز به نتیجه نرسیده، اما به گفته محققان، بینش‌های جدید در مورد ساختار پروتئین‌های خاص اچ‌آی‌وی توانسته آن‌ها را بیش از گذشته در مسیر تولید یک واکسن واقعی قرار دهد.
۱۱- واکسن تب دانگ در دسترس قرار خواهد گرفت 
اگر چه تب دانگ همیشه مرگبار نیست، اما بیماری بسیار دردناکی است که نیمی از جمعیت جهان در خطر ابتلا به آن قرار دارند. همچنین این بیماری سالانه ۲۰ هزار نفر را از بین برده و یکی از عوامل پیشتاز مرگ کودکان در کشورهای خاص به شمار می‌رود. اما واکسنی تولید شده که در برابر ۶۰ درصد موارد عادی تب دانگ و ۹۵.۵ درصد گونه مرگبار و شدید این بیماری محافطت می‌کند.
این واکسن در نیمه دوم سال در دسترس قرار خواهد گرفت.
۱۲- پروژه‌های پژوهشی بزرگ در زمینه هوش مصنوعی اولیم گامهای خود را برخواهند داشت. 
با تولید هوش مصنوعی در سطوح انسانی، جهان دیگر مشابه قبل نخواهد بود و برخی دانشمندان بر این گمانند که زمان آن بزودی فرا خواهد رسید 
موسسه هوش مصنوعی آلن در سیاتل به برپایی یکی از سه برنامه آزمایشی هوش مصنوعی موسوم به پژوهشگر معنایی خواهد پرداخت که برای کمک به محققان در مواجهه با سیل تحقیقات جدیدی که به طور مداوم در جهان علمی منتشر می‌شوند، طراحی شده است.
علاوه بر آن، یک پژوهش جدید ۱۰۰ ساله در مورد هوش مصنوعی به انتشار اولین گزارش خود در سال جاری خواهد پرداخت.
اواخر سال ۲۰۱۴، اریک هورویتز یک پژوهش ۱۰۰ ساله را در دانشگاه استنفورد در مورد تاثیرات آینده هوش مصنوعی آغاز کرد. محققان اولین تحلیل خود در مورد حالت کنونی و آینده هوش مصنوعی را در اواخر سال ۲۰۱۵ منتشر خواهند کرد.
۱۳- موسسات و پروژه‌های مرتبط با تحقیقات تغییردهنده جهان اولین گامهای خود را خواهند برداشت 
در آمریکا، موسسه ۱۰۰ میلیون دلاری علوم سلولی آلن برای نخستین بار به اجزای سازنده پایه حیات نگاه خواهد کرد.
در بریتانیا، موسسه ملی گرافن افتتاح خواهد شد و در آن به بررسی این ماده پرداخته خواهد شد که در نهایت می‌تواند همه چیز از فناوری سلول سوختی تا باتری و نیروی محاسباتی را دگرگون کند.
در فرانسه نیز تیم‌ها به مونتاژ اجزا برای ساخت پروژه انرژی همجوشی Iter خواهند پرداخت که بزرگترین راکتور گرماهسته‌ای ساخته شده تاکنون خواهد بود.