کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

شیمی دهم فصل دوم و انتخابات 2020

رو نمایی از یکی از طرفداران ترامپ در کمپین انتخاباتی او که اعتقاد به گسترش گرمایش جهانی دارد.

ydaw_560611_602.jpg

9lu6_1.png

k8xq_2.jpg

l1g3_3.jpg

8 صبح

95xs_550389_235.jpg

به نقل از دیلی‌میل، براساس اخبار منتشر شده کالیفرنیا نخستین ایالتی است که قانون ممنوعیت شروع کلاس قبل از ساعت ۸ صبح را برای مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها به تصویب می‌رساند.

این قانون وضع شده است تا دانش‌‌آموزان بیشتر بخوابند و نمرات بهتری را در امتحانات کسب کنند و به طور کلی مدرسه رفتن برای‌ آنها ثمر داشته باشد.

این لایحه روز یکشنبه توسط فرماندار گاوین نیوزوم امضا شد؛ بنابر قانون جدید کلاس‌های دبیرستان نمی‌تواند قبل از ساعت ۸:۳۰ شروع شوند و کلاس‌های راهنمایی نیز نمی‌تواند قبل از ۸ صبح باشد.

مدارس برای رعایت این قانون سه سال و تا سال ۲۰۲۲ زمان خواهند داشت تا هماهنگی‌های لازم را ترتیب دهند. 

مطالعات نشان می‌دهد که زمان‌های شروع دیرهنگام منجر به حضور بهتر می‌شود و دانش‌اموزان کمتر در کلاس درس چرت می‌زنند؛ درنهایت آنها درس را آموخته و نمرات بهتری نیز کسب می‌کنند.

نداشتن خواب کافی می‌تواند منجر به سایر موارد سلامت جسمی و روانی مانند افسردگی و مصرف مواد مخدر شود.

در گزارشی که سال گذشته توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC) منتشر شد، مشخص شد دانشجویان و دانش‌آموزانی که هر شب حداقل هشت ساعت می‌خوابند، نمرات بهتری می‌گیرند و حضور بهتری دارند.

اما بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان راهنمایی و ۷۰ درصد دبیرستانی‌ها هر شب خواب کافی ندارند. البته این قانون برای عزیزان دانش آموز بندرعباسی صادق نبوده و ایشان بایستی راس ساعت هفت و نیم صبح 6 دانگ حواسشون به درس (مخصوصا شیمی) باشد. 

egpb_2611477.jpg

اوگانسون

این هم یوری اوگانسیان با سن بالای 80 سال از تیم فیزیکدانان روسیه در حال امضای نمادعنصر  118 در لندن. او دومین نفری است که در زمان حیاتش، عنصری از عناصر جدول تناوبی به افتخارش نامگذاری شده‌است.

bmks_12.png

1ftj_یبیبسز.png

8q10_قف.png

گاو راه راه

تو  کتاب آزمایشگاه علوم داستان پسر و پدر و دریاچه ی ارومیه رو گفته تا روش علمی رو متوجه بشین. این داستان هم جدیدترین نسخه پیچی روش علمی هستش):

Cows painted with zebra-like striping can avoid biting fly attack

تیمی از دانشمندان ژاپنی در یک حرکت خلاقانه و جالب، گروهی از گاوهای سیاه ژاپنی را به شکل گورخرها به صورت راه راه سفید و سیاه رنگ کردند تا ببینند آیا باز هم توسط پشه‌ها نیش زده می‌شوند یا رنگ جدید پوستشان مثل گورخرها مانع از این کار می‌شود.

محققان به منظور انجام تحقیقات خود شش گاو سیاه ژاپنی را به شکل راه راه سیاه و سفید مانند گورخر رنگ کردند. سپس به مدت سه روز این گاوها را با گروهی دیگر از گاوها که رنگ نشده بودند رها کردند.

دانشمندان برای بررسی‌های خود عکس‌هایی با وضوح بالا از گاوها در زمان‌های مختلف گرفتند و با بررسی تصاویر توانستند تعداد پشه‌هایی که روی حیوانات می‌نشستند را بشمارند.

bej7_1.png

سایر نشانه‌ها نیز ثبت شد. به عنوان مثال گاوها به خاطر ناراحتی از حضور پشه‌ها روی بدنشان و مزاحمت نیش آنها، پاها یا دم خود را تکان می‌دهند.

در نهایت مشخص شد تعداد پشه‌های مشاهده شده بر روی گاوهای راه راه به طرز چشمگیری حدود نصف تعداد دیده شده روی گاوهایی بود که رنگ نشده بودند.

محققان می‌گویند: ما دریافتیم که رنگ کردن بدن گاوها به شکل نوارهای گورخری می‌تواند ۵۰ درصد از نیش‌های پشه‌ها روی بدن گاوها را کاهش دهد. ما همچنین دریافتیم که کاهش نشستن پشه‌ها با کاهش رفتارهای دفاعی گاوها همراه است.

این مطالعه نشان می‌دهد که این راه یک گزینه بهتر نسبت به راه‌های سنتی دفع مگس‌ها و پشه‌ها از دام است. صنعت کشاورزی در حال حاضر تا حد زیادی به استفاده از سموم دفع آفات بر روی حیوانات برای مقابله با این مسئله وابسته است.

در این تحقیق آمده است: این کار جایگزینی برای استفاده از سموم دفع آفات معمولی برای کاهش حملات گزیدگی مگس و پشه بر روی دام‌ها است که علاوه بر کمک به حل مشکل مقاومت آفت کش‌ها در محیط زیست، باعث بهبود رفاه حال حیوانات و سلامت انسان‌ها نیز می‌شود.

بنابراین مقدار کمی از رنگ برای گیج کردن حشرات کوچک مزاحم برای رفع این مشکل کافی است.

به لینک زیر هم برین اصل مقاله ی علمی رو ببینید که از الان با کار علمی آشنا بشین.

لینک

در میان تارنماهای فصل اول شیمی دهم

te0h_kissclipart-scientific-method-clipart-scientific-method-scienc-4ee917ad1cf91c19.jpg

قابل توجه گروه های هشت گانه ی دانش آموزان بسیار مشتاق کلاس های دهم تجربی و ریاضی دبیرستان نمونه دولتی آیت الله خامنه ای بندرعباس، با دانلود فایل خام پاورپوینت زیر و افزودن متن و تصویر به آن و سپس گرفتن پی دی اف از آن، در نهایت پس از چاپ آن روی کاغذ، خروجی نهایی را به دبیر شیمی خود تحویل دهید. زمان دریافت تحقیق در نهایت تا 15 آبان ماه خواهد بود.

لینک دانلود

جزوه کهکشان راه شیمی برای شیمی یازدهم فصل اول

yc2e_far-cry-vaas.jpg

برای بچه های یازدهم رشته ریاضی دبیرستان نمونه دولتی آیت الله خامنه ای جزوه شیمی خودم را برای فهم بیش تر مطالب قرار دادم تا دانلود کنن):

جزوه کهکشان راه شیمی یازدهم - فصل اول

و آن ها

0eaf_552423_591.jpg

biw9_552416_134.jpg

y55f_552413_966.jpg

و آن ها

               ما را

                       با کهنه پنیری گندیده و

                                                                     روباه هایی خزیده در اندرونمان

 تنها

         گذاشته

                         و خود

                                    با زاغکی  خوش بر و روی

به سرزمین سایه ها

                                            پر کشیدند.

4rim_1053500x672_1463393707272951.jpg