کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

این آزمون کدام موسسه بود؟

bzsm_resized_737485_370.jpg
پس از سالها زحمت دانش آموزان
پس از ماه‌ها زندگی با مهمان ناخوانده کرونا
و پس از هفته ها استرس تایید و تکذیب و تغییر زمان آزمون
امروز دانش آموزان عزیز رشته ریاضی آخرین ضربه را هم در انتهای دفترچه در سوالات شیمی دریافت نمودند تا همچنان مافیای کنکور و موسسات امیدوار به آینده و دانش آموزان ناامید و سرخورده شوند
خداقوت به سازمان سنجش و طراحان سوالات که هر چه در توان داشتند گذاشتند تا این بار کج همچنان بتازد و برخی به سر منزل خویش برسند
نکات زیر قابل تامل است
❎ آزمونی با 35 سوال و همچنان با 35 دقیقه زمان
 ❎ از مجموع 35 سوال 20 سوال مسئله عددی آن هم 10 عدد مسئله 2 قسمتی
❎ اعداد داده شده اغلب غیر روند و محاسبات در شرایطی که داوطلب ماشین حساب ندارد  بسیار وقت گیر و و همراه با خطا
❎ 6 سوال واکنش موازنه نشده
❎ 4 واکنش سوختن مورد نیاز که داده نشده
❎ 2 سوال واکنش داده نشده
❎ 8 سوال چند گزینه ای
❎ استفاده از غلظت گرم در لیتر که در کتاب نیست و در کتاب موسسات می‌توان آن را یافت
❎ تکرار محاسبه فرمول مولکولی در 2 سوال که ضرورت نداشته و تلف کننده زمان است
❎ طرح مسئله از آنتالپی پیوند با پیوندهای زیاد که فقط زمان بر است
❎ مسئله از تمرین متن کتاب در سینتیک با همان اعداد که این برداشت را ایجاد می‌کند که دانش آموز باید آنها را از حفظ کند تا موفق شود
❎ سوال از نمادهای شیمیایی دو حرفی نیز این پالس را به دانش آموزان می‌دهد که جدول تناوبی را از حفظ کنند
ونکات دیگری که با دقت بیشتر مشخص خواهد شد
اینجانب بعید می‌دانم که اساتید کنکور هم بتوانند چنین معجونی را در 35 دقیقه جواب دهند چه برسد به دانش آموزان
آیا وقت آن نرسیده است که سازمان سنجش برای یک بار هم که شده شفاف بگوید که هدف از این نوع سوالات چیست و دقیقا" از داوطلب چه می‌خواهد و چه چیز را میخواهد بسنجد

روش تست زنی

ff8k_unnamed.gif

در زمان تست زدن لازم است به نکات زیر توجه شود:

۱) با توجه به اینکه در یک درس امتیاز و ضریبی که به یک تست ساده تعلق می گیرد به یک تست در سطح متوسط و مشکل نیز تعلق می گیرد، در نتیجه لزومی ندارد خود را در بدو امر درگیر سوالات مشکل کنیم.
۲) زمانی که جهت پاسخگویی به تست تعلق میگیرد کاملا محدود و استاندارد می باشد.
۳) هر پاسخ صحیح یک نمره و به هر پاسخ غلط یک سوم نمره منفی تعلق می گیرد و اگر سوالی بدون پاسخ باشد نمره مثبت یا منفی ندارد. فرمول روبرو می تواند تاثیر نمره منفی را بخوبی نشان بدهد.
۱۰۰ × تعداد پاسخ غلط - ۳ ×تعداد پاسخ صحیح
= نمره هر درس ×۳تعداد کل سوالات
۴) عاقلانه است که خود را درگیر سوالات مشکل نکنید به طوری که بتوانید ابتدا به سوالات ساده که صد درصد به آن یقین دارید جواب بدهید و و در مرحله بعد به سوالاتی در سطح متوسط و درمرحله آخر به سوالات مشکل پاسخ بدهید.

n1el_resized_738624_102.jpeg

۵) اگر سوالاتی برای شما مشکل باشد بدانید که برای دیگران نیز مشکل خواهد بود. بنابراین مضطرب نشوید.

۶) بسیاری از دواطلبان در جلسه آزمون، اگر با چند سوال دشوار مواجه شوند، دستپاچه می شوند و نظم ذهنی خود را از دست می دهند و فکر می کنند که کنکور را از دست داده اند. بنابراین باحالت مضطرب حتی به سوالاتی که بلد نیستند جواب می دهند و نمره منفی می گیرند. در صورتی که حتی نفرات برتر کنکور هم قادر به پاسخگویی به تمام سوالات نخواهند بود.

n7rd_resized_738618_850.jpg

● روش تست زدن چیست؟

۱) سوالات را به ترتیبی که در دفترچه کنکور می بینید ، پاسخ بدهید. اگر در یک درس تسلط بیشتری دارید ترتیب جواب دادن را تغییر ندهید. اما اگر نگران هستید که مثلا با پاسخ به سوالات درس خاصی زمان کافی برای پاسخگویی به سوالات درس بعدی را از دست می دهید به نکات زیر توجه نمایید:
▪ تمام سوالات دفترچه را حداقل یک بار مطالعه کنید. کسانی که یک درس را بطور کامل کنار می گذارند خواه به این دلیل که آن درس ضریب کمتری دارد یا این که آن درس را بلد نیستند کاملا اشتباه می کنند.
▪ برخی از سوالات را بلد نیستید ولی تشخیص می دهید وقت گیر هستند، این گونه سوالات را با علامت ستاره مشخص کنید و با قاطعیت و خونسردی بطور موقت از آنها عبور کنید تا درموقع دوره دقت خود را به آنها اختصاص بدهید.
▪ ممکن است سوالاتی را اصلا بلد نباشید، این گونه سوالات را با علامت منفی مشخص کنید و فورا آنها را رها کنید.
▪ از هیج سوالی نخوانده رد نشوید زیرا ممکن است پس از چند سوال دشوار چند سوال آسان پیدا کنید.
▪ شماره تست ها را با شماره آنها در پاسخ نامه مرتب مطابقت بدهید ، اگر سوالی را اشتباهی در پاسخ نامه با شماره اشتباه علامت بزنید ممکن است که این اشتباه به ترتیب شماره تا آخر ادامه پیدا کند.

cig7_resized_738591_348.jpg

▪ پس از آن که یک بار تست های تمام دروس را مطالعه کردید به ساعت خود نگاه کنید و ببیند چقدر از کل زمان کنکور باقی مانده است.

▪ توصیه بسیار مهم : تمام صفحات دفترچه سوالات را بخوبی بررسی کنید و مراقب باشید که بعضی صفحات با بعضی سوال ها را فراموش نکنید.
● یک نکته بسیار مهم
تعدادی از داوطلبان به سوالات در دفترچه پاسخ می دهند و در پایان جواب ها را در پاسخ ها را در پاسخنامه منتقل می کنند با این کار ممکن است وقت تمام شود و فرصت انتقال را پیدا نکنند.
کوشیدن ، جستن و یافتن و هرگز تسلیم نشدن راز موفقیت است.

مریم ابدالی

اولین خطا

بعد از پایان آزمون دروس عمومی، یک داوطلب کرونایی در بیمارستان طالقانی تهران با سوءاستفاده از احساسات عوامل اجرایی و بیماران کرونایی، موبایل به سر جلسه برد، از سوالات عکس گرفت و به شبکه های اجتماعی ارسال کرد.
 نکته قابل توجه این است که کنکور عمومی به پایان رسیده بود و فرد متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

wwvu_70987.jpg

فرصت تقلب از این داوطلب سلب شد، با توجه به اظهارات این فرد، فرد قصد تقلب نداشت و هدفش بیشتر موضوع القای لو رفتن سوالات کنکور با توجه به وضعیت موجود بود.

مجازات پیش بینی شده در قانون شامل جزای نقدی از ۱۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال یا حبس از یک ماه تا پنج سال یا هر دو مجازات در این زمینه اجرا می شود.
 سازمان سنجش برای این گونه افراد متخلف تقاضای اشد مجازات را خواهد داشت.

خدای زیست تخریب پذیر

یک مسلمان سفالگر هندی که طی ماه های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا کسب و کارش از رونق افتاده به ساخت مجسمه گانش یکی از شناخته‌شده‌ترین و مورد احترام‌ترین خدایان در مذهب هندوئیسم روی آورده است.

xs2_resized_737946_947.jpg

 یوسف زکریا گاروانی به همراه دو برادر خودر در کارگاهی در شهر بمبئی مجسمه های گانش که به شکل فیل هستند را می سازد تا در جشنواره ای که قرار است هندوها برگزار کنند مورد استفاده قرار گیرند.

این مجسمه های 28 سانتیمتری برخلاف نمونه های مشابه سازگار با محیط زیست هستند و پس از رهایی و غوطه ور شدن در آب رودخانه تجزیه شده و به خاک تبدیل می شوند.

mv0l_resized_737942_912.jpg

یوسف می گوید همه ساله مجسمه های گانش ساخته شده از گچ در جشنواره هندوها بکار برده می شوند که این کار خطرات زیست محیطی به همراه دارد و زندگی دریایی را به مخاطره می اندازد.

وی افزود: علاوه بر تجزیه شدن در ساخت این مجسمه ها از دانه های گیاهی نیز استفاده شده که پس از تجزیه شدن در آب جوانه می زنند.

این هنرمند مسلمان تاکنون سفارش ساخت 800 مجسمه را دریافت کرده است.

از نظر از نظر هندوها گانش خدایی است که شکمی بزرگ با سری فیل‌گونه دارد. اغلب او را طوری تصویر می‌کنند که بر زمین نشسته و پاهایش را زیر خود جمع کرده‌ است.

pcbs_resized_737952_728.jpg

آغاز کنکور سراسری 1399

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد در حاشیه برگزاری کنکور سراسری ۹۹، در دانشگاه الزهرا (س) در جمع خبرنگاران گفت: کنکور هنر امروز با ۱۱۳ هزار داوطلب برگزار شده است و تا این لحظه ۱۰۲ هزار داوطلب کارت خود را دریافت کرده‌اند و بیش از ۹۰ درصد داوطلبان در آزمون حاضر بودند.

me4_13980706000719_test_photon.jpg

وی افزود: حوزه‌های سراسر کشور در زمان مقرر آزمون را شروع کردند. فردا کنکور سراسری با برگزاری آزمون در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی با ۵۱۰ هزار داوطلب ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن آزمون تجربی با ۵۹۰ هزار داوطلب و گروه زبان‌های خارجی با ۱۷۴ هزار داوطلب برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی فاصله صندلی‌ها تا 1.8 متر رعایت شده و فضای امتحانی از ۲ میلیون متر مربع به ۵ میلیون متر مربع افزایش پیدا کرده است، همچنین عوامل اجرایی از ۷۸ هزار نفر به ۱۷۵ هزار نفر رسیده که این به غیر از عوامل اجرایی است. به عنوان مثال ۷۳۰۰ نفر عوامل اجرایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، همکاران سازمان بسیج در ساماندهی حوزه های بیرونی با ما همکاری می کنند به طوری که پیش بینی می‌کنیم حدود 209 هزار نفر عوامل اجرایی داشته باشیم.

خدایی افزود: نتایج نهایی دیرتر از هفته اول آبان ماه نخواهد بود و اگر بتوانیم فرایندها را فشرده‌تر کنیم .احتمال دارد نتایج آزمون را زودتر از موعد مقرر اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در مجموع کل ظرفیت‌های آموزش عالی در بحث دانشگاه ازاد و زیرنظام‌های آموزش عالی یک میلیون و 92 هزار نفر ظرفیت داریم که حدود 912 هزار نفر ظرفیت‌های با سواق تحصیلی هستند که ظرفیت‌های بسیاری خوبی است. همچنین در بخش دوره‌های روزانه 20 درصد و دوره‌های نوبت دوم 45 درصد  که حدودا 145 هزار نفر ظرفیت با آزمون برای رقابت در رشته‌ها داریم. 

خدایی گفت: تغییر مهم دیگری در بحث ازمون سراسری وجود دارد که پذیرش متمزکز ۴ رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که تجمیع شده دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی هستند که دانشگاه ازاد در بحث پذیرش این ۴ رشته مستقلا پذیرش نخواهد داشت و به صورت متمرکز در یک انتخاب رشته خواهد شد که مزایای خوبی برای داوطلبان تجربی به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۶۱ بیمار کرونایی داوطلب کنکور سراسری داریم که از این تعداد یک نفر در بیمارستان بستری بود و ۶۰ نفر دیگر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

خدایی درباره شایعاتی که درباره لو رفتن سوالات کنکور در فضای مجازی بیان شده گفت: فرایند چاپ سوالات کنکور قبل از ابلاغ پروتکل‌ها آغاز شده بود و با توجه به مسایل اجرایی برای رعایت پروتکل‌های اجرایی مطرح شده بود و ما نگران مباحث حفاظتی بودیم که با کمک عوامل اجرایی دستگاه‌های دیگر این نگرانی‌ها برطرف شد. 

خدایی ادامه داد: در مورد امنیت سوالات و موضوع لو رفتن سوالات که در فضای مجازی مطرح شده خیلی ساده می‌خواهم به این صورت پاسخ دهم که زمان زیادی برای روشن شدن این موضوع وجود ندارد. ساعت ۲ بعدازظهر هر روز آزمون دفترچه سوالات هر گروه آزمایشی را بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌کنیم و کلاهبرداری به قدری ناشیانه اتفاق افتاده است که  این افراد عدد روی دفترچه‌های سال گذشته را تغییر داده‌ اند که اگر جلد دفترچه کنکور امسال بیرون بیاید این کلاهبرداری مشخص می‌شود. 
خدایی گفت:  کلاهبرداری و تقلبات دو رفتار که داوطلب هم مقصر است و این مطالب کذب است و بعد از آزمون مشخص می‌شود.

المملکه البحرین

پادشاه بحرین در سفرش به دبی با همراه داشتن ربات بادیگاردش که ۳۶۰ دوربین فوق حساس وبا پیشرفته‌ترین اسلحه که چند صد میلیون دلار هزینه ساختش کرده وارد میشه.


اتمام ذخایر معادن کوچک‌مقیاس تا سال ۲۰۵۰

7p9w_25ozbust1-articlelarge-v8.gif

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با بیان اینکه بر اساس برآوردهای جهانی تا سال 2050 ذخایر معادن کوچک مقیاس به پایان می‌رسد، گفت: عمق اکتشاف ما خیلی کم است، به این ترتیب برای اینکه بتوانیم بقای خود را در بحث مواد معدنی و تامین خوراک کارخانه‌ها حفظ کنیم، باید به عمق توجه کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا شهیدی با بیان این‌که در حالی که حدود ۶۶ درصد کل معادن کشور مواد غیرفلزی و مصالح ساختمانی را در خود جای داده‌اند و مقدار کمی منابع فلزی دارند، بر اهمیت معادن کوچک تاکید کرد و افزود: معادن کوچک می‌توانند در اشتغال اثرگذار باشند. باتوجه به اینکه معادن کوچک به سرمایه‌گذاری کمی نیاز دارند بخش خصوصی به‌راحتی می‌تواند در آن ورود کرده و دست به فعالیت بزند، به این ترتیب کوچک‌مقیاس‌ها در رشد اشتغال تاثیر بسزایی دارند.

شهیدی درباره اهمیت توجه به اکتشاف ذخایر پنهان خاطرنشان کرد: در کل دنیا شرکت‌های معدنی بزرگ به این نتیجه رسیده‌اند که ذخایر معادن کوچک‌مقیاس تا سال ۲۰۵۰ به اتمام می‌رسد؛ درنتیجه باید هدف آنها اکتشاف ذخایر پنهان باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اقدامات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برای رشد اکتشافات گفت: از سال ۱۳۸۱ موضوع ژئوفیزیک هوایی را مورد توجه قرار داده‌ایم تا به اکتشاف ذخایری برسیم که در زیر زمین نهفته هستند و شاهدی از آنها در سطح زمین دیده نمی‌شود. 

وی با بیان این‌که این معادن براساس آمارها و مطالعات در عمق ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری زمین قرار دارند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که عمق اکتشاف ما خیلی کم است، به این ترتیب برای اینکه بتوانیم بقای خود را در بحث مواد معدنی و تامین خوراک کارخانه‌ها حفظ کنیم باید به عمق توجه کنیم

کاوش‌های جدید در تخت جمشید

9ksm_13990528000714637333587909949581_50061_photot.jpg

باستان‌شناسان ایرانی علاوه بر لایروبی کانال‌های زیر تختگاه مجموعه جهانی تخت جمشید در لایه‌های پنهان تاریخ در عمق شش متری زمین ده اسکلت انسانی و دو اسکلت از سگ سانان کشف کردند.علی اسدی سرپرست تیم کاووش ضمن یادآوری اینکه یافته‌ها مربوط به بیش از ۱۰ اسکلت جداگانه انسانی و ۲ نمونه اسکلت حیوانی است، خاطرنشان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که احتمالا اسکلت حیوانی متعلق به سگ است.

7j4s_13990528000714637333587916043097_23593_photot.jpg

او با اشاره به یافته‌های اولیه از محل کشف بقایا و شیوه پراکنش آنها، گفت: در رابطه با آن بخش از اسکلتهایی که در بخش پائینی و نزدیک به کف آبراه کشف شده، این احتمال وجود دارد که پیکرها مربوط به حوادث پایانی دوره هخامنشی و حمله اسکندر و سوختن تخت جمشید باشد.

با نگاهی به جمجمه ها به یاد خود می افتیم و هزاران وسوسه ای که در تنمان می پیچد و عاقبت چگونه با مشتی خاک و کلسیم تنها خواهیم ماند.
j22t_13990528000721637333592566528112_57106_photot.jpg

معنی نام عناصر جدول تناوبی

0ix_joaquin-phoenix-as-the-joker-in-joker-the-joke.jpg
⚛️H
هیدروژن ترکیبی است از Hydro+Genes به معنای مولد آب
⚛️Li
لیتیم از کلمه ی Lithos به معنای سنگ گرفته شده است.
⚛️Na
سدیم از کلمه ی Sodanum به معنای علاج سردرد گرفته شده است.
⚛️K
پتاسیم از کلمه ی Pot ash به معنای خاکستر ظرف گرفته شده است. زیرا آن را در ترکیب خاکستر یافتند.
⚛️Rb
روبیدیم از کلمه ی Rubidus به معنای قرمز سیر گرفته شده است.
⚛️Cs
سزیم از کلمه ی Coesius به معنای آبی آسمانی گرفته شده است.
⚛️Fr
فرانسیم از کلمه ی France از کلمه ی فرانسه که این عنصر در آنجا کشف شده است، گرفته شده است.
⚛️Be
بریلیم از کلمه ی Beryllos به معنای سنگ معدنی بریل گرفته شده است.
⚛️ℳg
منیزیم از کلمه ی مگنزیای باستان در منطقه ی تسالی یونان گرفته شده است.
⚛️Ca
کلسیم از کلمه ی Calx به معنای آهک گرفته شده است.
⚛️Sr
استرانسیوم از کلمه ی Strontian که شهری است در اسکاتلند گرفته شده است.
⚛️Ba
باریم از کلمه ی Barys به معنای سنگین گرفته شده است.
⚛️Ra
رادیم از کلمه ی Radius به معنای اشعه گرفته شده است.
⚛️B
بور از کلمه ی عربی و فارسی بوراکس (درخشان) گرفته شده است.
⚛️Al
آلومینیم از کلمه ی Alumen یا Aluminis به معنای زاج گرفته شده است.
⚛️Ga
گالیم از کلمه ی Galia به معنای فرانسه گرفته شده است.
⚛️In
ایندیم In به علت رنگ آن از کلمه ی Indicum به معنای رنگ نیلی گرفته شده است.
⚛️Tl
تالیم از کلمه ی Thallos به معنای شاخه سبز گرفته شده است.
⚛️C
کربن به علت ساختار زغال از کلمه ی Carbo به معنای زغال گرفته شده است.
⚛️Si
سیلیسیم یا سیلیکون از کلمه ی Silex به معنای سنگ چخماق گرفته شده است.
⚛️Ge
ژرمانیوم از کلمه ی Germania به معنای کشور آلمان گرفته شده است.
⚛️Sn
قلع از کلمه ی Tinia به معنی خدای اتروسکن گرفته شده است.
⚛️Pb
سرب از کلمه ی Lead که اصطلاح آنگلوساکسون است، گرفته شده است.
⚛️N
نیتروژن ترکیبی از کلمات Nitron+genes است که به معنای مولد سودا می باشد.
⚛️P
فسفر از کلمه ی Phosphoros به معنای آورنده ی نور گرفته شده است.
⚛️As
آرسنیک از کلمه ی Arsenium به معنای رنگدانه محبوب زرد گرفته شده است.
⚛️Sb
آنتیموان ترکیبی است از کلمات Anti+monos به معنای غیرتنها گرفته شده است.
⚛️Bi
بیسموت از کلمه ی Bisemutum که نام آلمانی عنصر است گرفته شده است.
⚛️O
اکسیژن ترکیبی از کلمات Oxys + genes است که به معنای مولد اسید می باشد.
⚛️S
گوگرد از کلمه ی Sulphur به معنای گوگرد گرفته شده است.
⚛️Se
سلنیم از کلمه ی Selene به معنای ماه گرفته شده است.
⚛️Te
تلوریم از کلمه ی Tellus به معنای زمین گرفته شده است.
⚛️Po
پلونیم از کلمه ی Poland که نام کشور لهستان زادگاه ماری کور است گرفته شده است.
⚛️F
فلوئور ازکلمه ی Fluere به معنی جریان گرفته شده است.
⚛️Cl
کلر از کلمه ی Chloros به معنای زرد مایل به سبز گرفته شده است.
⚛️Br
برم به علت بوی بد آن از کلمه ی Bromos به معنای تعفن گرفته شده است.
⚛️I
ید از کلمه ی Ioeides به معنای بنفش رنگ گرفته شده است.
⚛️At
استاتین از کلمه ی Astatos به معنای ناپایدار گرفته شده است.
⚛️He
هلیم از کلمه ی Helios به معنای خورشید گرفته شده است.
⚛️Ne
نئون از کلمه ی Neos به معنای جدید گرفته شده است.
⚛️Ar
آرگون از کلمه ی Argos به معنای غیرفعال گرفته شده است.
⚛️Kr
کریپتون از کلمه ی Kryptos به معنی پنهان گرفته شده است.
⚛️Xe
زنون یا گزنون از کلمه ی Xenos به معنای عجیب و غریب گرفته شده است.
⚛️Rn
رادون تلفیق دیگری از نام عنصر رادیم است.

برف مصنوعی در کویر امارات

طراحی و ساخت ماشین برف ساز به ویژه با توجه به کاربردهای آن در ورزش اسکی در طول سال های گذشته بهینه سازی شده است. صنعت برف سازی برای خدمت رسانی به ورزش هایی مانند هاکی روی یخ و اسکی (در سالن های ویژه) در فصل هایی که هوا گرم است و برفی در کار نیست، توسعه یافته، ولی آن زمان که به کنترل حالت های برف نیاز باشد اهمیت بیشتری پیدا می کند، مثلاً زمانی که تعداد اسکی بازها افزایش چشمگیر می یابد یا نیاز به تغییر روش استفاده از شیب یا توسعه به دلیل استفاده از تیوب یا تخته اسکی و سورتمه رفتن باشد. علاوه بر آن ماشین تولید برف در آزمایشگاه ها برای یادگیری پیش بینی توفان ها به کار گرفته می شود.
g2yd_1.jpg برای تولید برف، آب تا سر حد انجماد خنک می شود و بعد از طریق دهانه تفنگ برف با فشار بالا پمپاژ می شود. هوای فشرده یا پنکه های الکتریکی معمولاً برای کمک به پودر شدن آب و تبدیل به قطره های کوچک به کار می رود تا آنها را به اطراف بپاشد. در این حالت قطره ها پیش از آنکه به زمین برسند منجمد می شوند، به شرطی که برف زیاد خیس نباشد. روش دیگری هم وجود دارد و آن ساختن برف از به کارگیری ترکیب آب با هوای فشرده است که با استفاده از محلول نیتروژن منجمد می شود. این روش بیشتر در مراکز ورزشی و سالن های ورزش به کار گرفته می شود. در ضمن با استفاده از دی اکسید کربن هم می توان برف تولید کرد. مطلب بسیار مهم در ساختن برف برای اسکی، اطمینان از ترکیب صحیح دما و رطوبت است.

itob_2.jpg

رطوبت پایین به همراه دمای زیاد اطراف می تواند در شکل گرفتن و تولید برف نقش داشته باشد. مقداری آب پالایش نشده و دمایی در حدود هشت درجه سانتی گراد برای این کار نیاز است. عامل مهم دیگر ایجاد تعداد کافی مکان های هسته سازی است تا کریستال های یخ شکل گیرند. مکان های هسته سازی می توانند مقداری از مولکول های آب باشند که یون های کلیسم، منیزیم یا سایر یون ها را با یکدیگر مخلوط می کنند یا می توانند ناخالصی هایی مانند یک ذره خاک باشند. به لطف این فنآوری مسابقه ی اسکی در دبی برگزار شده است.
zd7l_3.jpg

این مسابقه به عنوان بخشی از هفته ورزش برفی دبی با حضور ورزشکانی از 46 کشور برگزار شد.

مسابقه دو روی برف دبی به مسافت 3 کیلومتر و در دمای منفی 4 درجه سانتیگراد در پیست اسکی دبی برگزار شده است.

dnst_4.jpg

پیست اسکی بزرگ دبی سرپوشیده است که در مرکز خرید امارات واقع شده و اسنوبورد، کلاس های اسکی، منطقه بازی کودکان و کافه در اختیار دارد. این مکان در نوامبر 2005 افتتاح شد و بزرگترین پارک برفی سرپوشیده جهان می باشد.

y0d0_5.jpg

تنهای تنها

تمامی سیگنالهایی که انسان به فضا فرستاده تنها دویست سال نوری تا کنون گسترش یافته (نقطه زرد رنگ)
درصورتی که قطر راه شیری بین ۱۰۰_۱۲۰ هزار سال نوری است و هنوز بیش از ۹۹ درصد راه شیری صدای ما را نشنیده اند .

t6lc_photo_2020-08-17_23-11-41.jpg