کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

باز هم چین

غروب سه خورشید چینی...

http://shahraraonline.com/news/46435/

مریخ

دریاچه‌ای که میلیارد‌ها سال پیش دهانه آتشفشانی به شعاع ۱۵۴ کیلومتر را پر کرده بود، می‌تواند یک یافته مهم برای وجود حیات در کره مریخ باشد که شبیه‌ترین سیاره به کره زمین در منظومه شمسی است.

دانشمندان روز دوشنبه ۱۷ آذر گفتند دریاچه‌ای که کاوشگر ناسا به نام کیوراسیتی (کنجکاوی) مشغول بررسی آن است، نظریه‌های مربوط به حیات میکروبی در این سیاره را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نظریه تازه دانشمندان مبتنی بر اطلاعاتی است که کاوشگر ناسا از اوت سال ۲۰۱۲ تاکنون جمع آوری کرده است.

دانشمندان لایه‌های صخره‌ای حاوی رسوبات آبرفتی را کشف کردند که به سمت مرکز دهانه آتشفشانی متمایل بودند. این صخره‌ها شکل تپه‌ای به ارتفاع پنج کیلومتر را دارند که «کوه تیز» نام گرفته است.

پژوهشگران کاوشگر کیوراسیتی در گفت‌وگوی تلفنی به خبرنگاران گفتند نتیجه اطلاعات جدید این است که «کوه تیز» زمانی در حدود سه و نیم میلیارد سال پیش و هنگامی که دهانه آتشفشانی پر از آب بود وجود نداشته است.

جان گراتزینگر یکی از دانشمندان موسسه تکنولوژی کالیفرنیا گفت: «کشف این لایه‌های شیب‌دار کاملا غیر منتظره بود. رسوب‌شناسی پیشرو‌ترین روش برای شناخت لایه‌های زمین است. وقتی شرکت‌های نفتی داده‌های لرزه‌نگاری را در جاهای مختلف جمع آوری و بررسی می‌کنند، به دنبال لایه‌های شیب‌دار می‌گردند. چون هندسه و زوایای این لایه‌ها محل صخره‌هایی را که در جستجوی آن هستیم به ما نشان می‌دهند».

کاوشگر کیوراسیتی کمی پس از فرود کشف کرد که سیاره مریخ در زمان‌های دور دارای عناصر شیمیایی و شرایط زیستی برای وجود حیات میکروبی بوده است. این یافته هدف اولیه ماموریت این مریخ پیما بود.

این کاوشگر سپس برای پیدا کردن حفره‌های قابل زیست به سمت «کوه تیز» به حرکت در آمد. هدف دانشمندان کشف این نکته بود که آیا در مریخ مانند کره زمین شرایط زیست محیطی مناسب برای شکل گرفتن حیات به اندازه کافی ادامه پیدا کرده است یا نه. دانشمندان هنوز نمی‌دانند شکل گرفتن حیات در کره زمین چه مدتی طول کشیده است.

مایکل مایر کار‌شناس برنامه‌های ناسا در مریخ گفت: «اندازه دریاچه در این دهانه آتشفشانی، طول زمان و آثار به جا مانده از مسیر آب نشان می‌دهد که ممکن است برای شکل گرفتن و ادامه حیات زمان کافی وجود داشته است».

مطالعات جدیدی که هنوز منتشر نشده‌اند به مجموعه‌ای از دوره‌های خشکسالی در دهانه «گیل» اشاره می‌کنند. این یافته‌ها با نظریه موجود که دوره‌های هوای گرم مریخ را کوتاه مدت و در آغاز پیدایش این سیاره می‌دانند، در تناقض است.

کاوشگر کیوراسیتی از زمان فرود بر مریخ در سال ۲۰۱۲ هشت کیلومتر روی سطح این سیاره حرکت کرده است.

لینک

جزوه سال سوم...

http://sanatisharif.ir/pamphlet/74/%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87%202%20-%20%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%86%D9%87.pdf

کتاب شیمی سال چهارم با کمی پاسخ...

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrator/My%20Documents/Downloads/Chem%204-6.pdf

جمع بندی شیمی 4....

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrator/My%20Documents/Downloads/13930403Ptk234q340.pdf

انواع واکنش شیمیایی...

http://s5.picofile.com/file/8145173726/AnvaeVakonesh_ha_Aghajani_www_chemyazd_com.zip.html

ساختارهای کنکوری...

http://s5.picofile.com/file/8145173776/SakhtarhayeMohemeShimiKonkoor_Aghajani_www_chemyazd_com.zip.html

بارم بندی دروس شیمی اول تا چهارم

http://www.portal1.teg-eaedu.ir/LinkClick.aspx?fileticket=DxEf2X3wzNk%3d&tabid=359

اربعین ارباب

لبیک یا حسین...

 پیرزن.jpg


 میوه.jpg 

71651_300.jpg

 عراقی.jpg

فضانورد شوید...

719196.jpg

http://www.zoomit.ir/it-news/astrology/15949-how-to-become-an-astronaut

برترین بازیهای رایانه ای 2014

far_cry_4_box_art.jpg


http://gamenews.ir/1393/09/1288/the-winners-of-the-game-awards-2014/

ناسا

 (5).jpg

ناسا امروز جمعه (پنجم دسامبر، چهاردهم آذر) پرتاب آزمایشی مدل بدون سرنشین سفینه اوریون را با پرتاب یک موشک دلتا از پایگاه فضایی کیپ کاناورال به فضا انجام داد.

سفینه مخروطی شکل اوریون که به آپولو، سفینه‌ای که بشر را به ماه برد، شباهت دارد برای سفر انسان به ماه و مریخ طراحی شده است.

در این پرتاب آزمایشی، اوریون تا ارتفاع شش هزار کیلومتری زمین بالا خواهد رفت و کره زمین را دو بار دور خواهد زد و بخشی از تجهیزات مهم اوریون از جمله سپر حرارتی و چتر های فرود آزمایش خواهند شد.

در بازگشت از این ارتفاع، سرعت اوریون در زمان ورود به جو زمین به سی هزار کیلومتر در ساعت خواهد رسید، تقریبا معادل سرعت بازگشت یک سفینه از ماه به جو زمین.

به این ترتیب، دمای اوریون تا دو هزار درجه سانتی گراد بالا خواهد رفت و دانشمندان کارایی سپر حرارتی را برای محافظت سفینه و تجهیزات آن بررسی خواهند کرد.

تقریبا چهار ساعت و نیم بعد از پرواز، اوریون، در اقیانوس آرام در شبه جزیره بایای مکزیک فرود خواهد آمد. متخصصان در این فرود کارآیی چترهای فرود را آزمایش خواهند کرد.

یک هواپیمای بدون سرنشین ناسا هم آخرین لحظات این فرود را فیلم برداری می‌کند.

پس از فرود اوریون، غواصان نیروی دریایی آمریکا بلافاصله خود را با قایق های تندرو به آن می رسانند و بعد آن را با یک کشتی به ساحل یدک‌ خواهند کرد.

پرتاب آزمایشی اوریون قرار بود دیروز پنجشنبه انجام شود اما وزش بادهای شدید و دلایل فنی باعث شد این آزمایش یک روز به تعویق بیفتد.

بجز اوریون، ناسا در حال تولید یک موشک جدید و پرقدرت برای حمل اوریون است. این موشک در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ آماده پرتاب خواهد شد.

تا آن زمان از موشک سنگین دلتای چهار، عظیم ترین موشک دنیا، استفاده خواهد شد.

شش ایرانی در لیست جدید سفر بی‌بازگشت به مریخ ثبت نام شدند

.jpg

 


سازمان خصوصی و غیرانتفاعی مارس وان (Mars One) با هدف ساخت مستعمره انسانی بر سطح سیاره مریخ تأسیس شد؛ بودجه پیش‌بینی شده برای این پروژه شش میلیارد دلار اعلام شده است.

با اعلام طرح بلندپروازانه سفر بی‌بازگشت به مریخ، هزاران نفر از سراسر جهان آمادگی خود را برای حضور در این سفر و تبدیل شدن به یکی از ساکنان آینده مستعمرات انسانی بر سطح سیاره سرخ اعلام کردند.

پذیرش اولیه داوطلبان سفر یکطرفه به مریخ از روز هشتم ژانویه 2014 (18 دی 92) آغاز شد.

تمامی افراد علاقه‌مند با حداقل 18 سال سن، بهره‌هوشی مناسب و سلامت کامل جسمی و روحی می‌توانستند داوطلب حضور در جمع پیشگامان مستعمره مریخ (Mars Colony pioneer) شوند.

در مدت زمان تعیین شده برای ثبت‌نام، 202 هزار و 586 نفر از 140 کشور جهان متقاضی حضور در این پروژه شدند.

در ثبت‌نام اولیه، نام 14 ایرانی دیده می‌شد که پس از بررسی شرایط متقاضیان، فهرست 705 نفره‌ای از سوی شرکت مارس ‌وان در می 2014 (اردیبهشت 93) منتشر شد که بر اساس آن، هفت داوطلب ایرانی شرایط لازم را برای حضور در مرحله بعد گزینش داشتند.

در جدیدترین فهرست که به تازگی منتشر شده است، 663 داوطلب برای حضور در مراحل بعدی و طی مراحل پزشکی و مصاحبه‌های تخصصی انتخاب شدند که نام شش ایرانی شامل: علی رسول‌زاده 23 ساله، صادق مدرسی 29 ساله، الهه نوری 20 ساله، رامین سعیدی‌آذر 31 ساله (ساکن ایتالیا)، زهره فتوره‌ بنابی 32 ساله و سحر وقوعی 36 ساله (ساکن آمریکا) دیده می‌شود.

در این فهرست، کشورهای آمریکا، هند و چین با بیشترین داوطلب، رتبه‌های یک تا سه را به خود اختصاص دادند؛ با دسته‌بندی فهرست 663 نفره طی چند ماه آینده، مرحله بعدی گزینش آغاز خواهد شد که احتمالا فرآیند مصاحبه و گزینش بصورت تلویزیونی پخش خواهد شد.

هدف نهایی در این طرح، انتخاب 24 تا 40 فضانورد دوره دیده است که در گروه‌های چهار نفری هر دو سال یکبار راهی سیاره سرخ می‌شوند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، اولین گروه پس از یک سفر هفت ماهه در سال 2025 به مریخ خواهند رسید.

افرادی که در فهرست نهایی ساکنان آینده مریخ قرار می‌گیرند، هرگز به زمین بازنخواهند گشت و در این شرایط، سیاره سرخ به سکونتگاه مادام‌العمر، محل زندگی، کار و مرگ آنها تبدیل می‌شود؛ این گروه اقدام به جمع‌آوری داده‌های تحقیقاتی، کاشت گیاهان با قابلیت تولید اکسیژن و فراهم کردن شرایط برای حضور و اقامت تعداد بیشتری از ساکنان زمین بر روی سیاره مریخ خواهند کرد

فاجعه شیمیایی

http://www.farhangnews.ir/content/102161

اولین تریلر رسمی فیلم «دنیای ژوراسیک»

 (1).jpg

http://gamenews.ir/1393/09/1075/watch-the-first-official-jurassic-world-trailer/

پلاستیک

http://infographics.ir/uploads/posts/2014-11/1417250279_plastic-1.jpg

لباس خشک کن

nf00011254-1.jpg

رادیاتور ها و بخاری هایی که رویشان پِر شده از لباس، صندلی هایی که روی هر کدام تکیه لباس انداخته شده صحنه آشنای این روزها است. البته پخش بودن لباس ها در خانه نه از روی شلختگی و بی نظمی بلکه به خاطر آغز فصل سرما و کوچک بودن آپارتمان هایی است که برای ما راهی جز خشک کردن لباس ها در خانه نمی گذارد. اما این عادت می تواند خطری برای سلامتی ساکنین خانه باشد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا،خشک کردن لباس ها در داخل خانه اهالی منزل را در معرض آسیب های جدی قرار می دهد، آسیب هایی که همگی از ضعیف شدن سیستم ایمنی فرد ناشی می شوند. گذاشتن لباس ها روی وسایل گرمایشی مانند رادیاتور یا بخاری سطح رطوبت خانه به میزان 30 درصد افزایش می دهد و شرایط ایده آل برای رشد قارچ ها فراهم می کند. یکی از خطرناک ترین این قارچ ها به نام فومیگاتوس آسپرژیلوس که هم چون بسیار عجیب و خطرناک است احتمال ابتلا به عفونت های ریوی را افزایش می دهد؛ موضوعی که بیش از هر چیز موجب نگرانی دانشمندان شده است.
این نگرانی زمانی شکل جدی به خود می گیرد که در فصل پاییز و زمستان تعداد افرادی با عفونت های ریوی سیر صعودی پیدا می کند. در واقع یک سبد لباس شسته شده چیزی در حدود دو لیتر آب دارد که در فضای خانه پخش می شود. گرچه سیستم ایمنی بسیاری از ما توان مقابله با قارچ هایی که در شرایط هوایی مرطوب رشد می کنند و دفع عفونت های ناشی از آنها را داراست. اما این شرایط برای برخی گروه ها مانند افراد مبتلا به آسم یا آنها که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بسیار خطر آفرین است.
حضور بیماران آسمی در چنین خانه هایی سرفه ها و خس خس سینه آنها را افزایش می دهد. از طرف دیگر آنهایی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مانند بیماران سرطانی که دوره های شیمی درمانی خود را می گذرانند، بیماران مبتلا به ایدز و آنهایی که دچار مشکلات خود ایمنی هستند می تواند موجب بروز مشکلات مهلک و گاه کشنده ریوی شود. به همین دلیل توصیه می شود به شدت از خشک کردن لباس ها در خانه پرهیز شود، موضوعی که با توجه به کوچک بودن خانه های امروزی شاید دور از ذهن به نظر برسد اما محال نیست.
سلامت نیوز

روسیه اومد

 (2).jpg

دانشمندان روس در حال تولید قرصی هستند که می‌تواند روند پیری را کند کند و فرد می‌تواند با خوردن این قرص ۱۲۰ سال عمر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پروژه محققان دانشگاه مسکو در روسیه تقریباً شبیه به داستان‌های علمی ـ تخیلی است؛ این محققان گفته‌اند: قرصی را توسعه داده‌اند که می‌تواند عمر انسان را به 120 سال برساند.

این قرص که نام آن در حال حاضر گفته نشده است نوع جدیدی از آنتی اکسیدان است؛ به گفته محققان این قرص قادر است بر روی میتوکندری و واکنش‌های شیمیایی که باعث طول عمر سلول‌های انسانی می‌شود، اثر گذارد.

میتوکندری نوعی دستگاه انتقال انرژی است که موجب می‌شود انرژی شیمیایی موجود در مواد غذایی با عمل فسفوریلاسیون اکسیداتیو به صورت پیوندهای پر انرژی فسفات ذخیره شود.

دکتر Maxim Skulachev نویسنده این بررسی گفت: میتوکندری مسئول حملات قلبی و مرتبط با بیماری‌های سنی مانند آلزایمر و پارکینسون است و پیری را کند می‌کند؛ آزمایشی بر روی موش‌ها، موش صحرایی، ماهی و سگ در ماه‌های آینده انجام خواهد شد و اگر نتایج به دست آمده موفقیت آمیز باشد به این معناست که می‌توانیم سن پیری را به تأخیر بیندازیم.