کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

و باز هم آزمون

394795_940_s2zo.jpg

دفترچه آزمون علوی کلاس دوازدهم- 24 دی ماه 1400

دفترچه آزمون سنجش - کلاس 12 تجربی - 24 دی ماه 1400

دفترچه اختصاصی دبیرستان علامه حلی تهران - دوازدهم ریاضی

دفترچه سوالات عمومی دبیرستان علامه حلی تهران پایه دوازدهم

پاسخ دفترچه سوالات اختصاصی  علامه حلی

پاسخ دفترچه سوالات عمومی علامه حلی

دفترچه کامل آزمون علوی کلاس 12 تجربی

دفترچه کامل آزمون سنجش پایه یازدهم تمام رشته ها

سوالات آزمون شیمی دهم فرزانگان سمپاد

چند سوال و جواب کنکوری از همکار


resized_1040947_246_ch1l.jpgچرا در کنکور ۱۳۹۹ محاسبات و مسائل خیلی بیشتر  بود؟
چون در کنکور ۹۹ بین داوطلبان نظام جدید و قدیم تراز مشترک گرفته می شد و باید سوالاتشان در یک سطح می بودند، نظام قدیم محاسباتش بیشتر بود و به طبع آن برای نظام جدید هم سوالات محاسباتی بیشتر طرح شد.
پس اگر حفظیات کتاب را بخوانیم می توانیم به ۶۰ درصد برسیم؟
حقیقتا خیر! اکثر سوالات مفهومی شیمی از محاسباتی ها خیلی سخت ترند و حتی نفر اول کنکور هم نمی تواند به همه آنها پاسخ درست دهد و خیلی بالاتر از سطح کتاب درسی طرح می شوند.
چرا با اینکه در کنکور ۱۴۰۰ از محاسبات شیمی کاسته شد ولی باز هم میانگین داوطلبان به ۱۰ درصد هم نرسید؟
دلایل زیادی دارد، یکی اینکه مفهومی ها هم واقعا سخت هستند، دوم اینکه داوطلبان نمی توانند مسائل را در تایم کوتاهی حل کنند و در کل برای اکثر داوطلبان  ۳۵ دقیقه برای آن ۳۵ تست زمان کمی است و چندین عامل دیگر...

شوخی با سونامی

منابع خبری از وقوع سونامی در بخش هایی از ژاپن درپی فوران یک آتشفشان زیر آب های اقیانوس آرام خبر دادند.

در همین حال، هواشناسی ژاپن نسبت به وقوع سونامی در ساحل آمامی و توکارا در اقیانوس آرام هشدار داده و افزود که ارتفاع امواج امکان دارد به ۳ متر برسد.

موج سونامی به برخی از منازل در مناطق واقع در ساحل جنوبی جزیره ساوایی خسارت زد.

در پی این حادثه در بخش هایی از سواحل غربی آمریکا نیز هشدار سونامی صادر گردید.

آتشفشان تونگا هونگا در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق جزایر فونوآفوو در اقیانوس آرام قرار گرفته است.

ربات آواتار


به نقل از رویترز، جاشوا مارتنانجلی ۷ ساله به اندازه ای بیمار است که نمی تواند به مدرسه برود. اما این دانش آموز آلمانی می تواند با استفاده از یک ربات آواتار که در کلاس درس و در جای او می نشیند با معلم و همکلاسی هایش ارتباط برقرار کند.

هنگامیکه جاشوا جمله ای می گوید، این ربات یک سیگنال چشمک زن می فرستد. اوته وینتربرگ مدیر مدرسه پوستبلوم در برلین می گوید: کودکان از طریق ربات با جاشوا حرف می زنند، می خندند و گاهی اوقات حین درس نیز با او محاور می کنند. جاشوا به راحتی می تواند این کارها را انجام دهد.

این کودک آلمانی به نوعی بیماری ریوی شدید مبتلا است و لوله ای روی گردن وی قرار دارد.

پروژه مذکور به طور خصوصی و توسط انجمن محلی در منطقه مارزان-هلرزدورف برلین انجام شده است. تورستن کهون رایزن آموزشی این منطقه می گوید: ما تنها منطقه در برلین هستیم که ۴ ربات آواتار برای مدارسمان خریده ایم. دلیل این امر نیز شیوع کووید ۱۹ بود اما تصور می کنیم در آینده و فراتر از کووید ۱۹ از این ربات استفاده کنیم.

او در ادامه افزود: گاهی اوقات کودکی نمی تواند به طور حضوری در کلاس درس حاضر شود. اما ربات آواتار می تواند برای او شانس حضور یافتن در مدرسه را فراهم کند.

نمرات درس شیمی نوگلان کلاس دوازدهم دبیرستان آیت الله خامنه ای شهرستان بندرعباس در دی ماه 1400- دبیر شیمی مهدی کیکاوسی

resized_1038631_ئدد_luxn.jpg

طبق بخشنامه 22542U طبقه بندی شده ی FBI، اسامی به دلایل امنیتی، مستعار می باشند.

دوازدهم تجربی

احمد 16.75          امیر 10.5         ایراز  9.75           باقر   7.75          بختگان  12.25      هادی  11.25

حمزه لو 17.75      دباغ  15.75         دم 10         تفکر دور دست  14.5        ا.ح. رییس    3

م. رییس 2.25          سهراب 13.5           شکر خدا 13.5       صادق 12.5       

پیمان توانا  6.5       دانیل اورته گا   16      کیش 10         قلعه محمد  18.5         محمود  1.25

مک کارتی 7.5         فاروق  15.5         سپهر افلاکی 18.25        شایان 7.75

    دوازدهم ریاضی

امیر محمد بن بارق 16               پاک 5.75     مجرد 8.25        توسل 6.25              ایمان به جمع  10.75

هیچ جا آنتالیا نابو  12.25          دژ مستحکم 13.25           سبحان الله 8.25             ابن سینا  17

روح القدس 16         نقره می خواهد  18.25   طالبان  14.5      عرش عالی گیسو  11.5    

قائم شهر 11.75    عرفان حلقه 13.25          محسن بن آل نهیان راشد مکتوم  18.75 

یاسی 14.75        میر 13.75      روز از نو  17.5


تلاش برای بهتر بودن


روز گذشته سیرالئون با درخشش دروازه‌بان خود موفق شد الجزایر مدافع عنوان قهرمانی را با نتیجه ۰ بر ۰ متوقف کند. دروازه‌بان سیرالئون در پایان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و از شدت هیجان و خوشحالی گریه‌های او بند نمی‌آمد. سیرالئون یکی از فقیر ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید و از سال ۱۹۹۶ در جام ملت‌های آفریقا بازی نکرده بود. این تیم به دلیل اینکه پول کافی برای پرواز به کامرون را نداشت بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر را با کشتی برای حضور در مسابقات سفر کرد.

سیاره ی راگبی

images_1c4u.jpg

ستاره شناسان برای اولین بار یک سیاره فراخورشیدی تغییر شکل یافته را که به شکل توپ راگبی است، یافته‌اند.

این سیاره توسط نیروهای کشندی بین آن و ستاره دوردستی که به دور آن می‌چرخد موسوم به "Wasp-۱۰۳"، کشیده شده و تغییر شکل یافته است. ستاره "Wasp-۱۰۳" حدود ۲۰۰ درجه داغ‌تر و ۱.۷ برابر بزرگ‌تر از خورشید ما است.

این سیاره غیرمعمول که "Wasp-۱۰۳b" نام گرفته است، با استفاده از داده‌های جدید از تلسکوپ فضایی آژانس فضایی اروپا برای یافتن سیارات فراخورشیدی موسوم به "چیاپس"(Cheops) که با اطلاعات موجود از تلسکوپ‌های فضایی "هابل" و "اسپیتزر" ترکیب شده است، کشف شد.

دانشمندان سیارات فراخورشیدی این‌ چنینی را با جست‌وجوی گذرهای آنها از بین لنز تلسکوپ‌ها و ستاره میزبان‌شان پیدا می‌کنند، چرا که این سیاره‌ها هنگام حرکت در مقابل ستاره خود موجب کاهش نور ناشی از آن می‌شوند و محققان از ماهیت این گذر می‌توانند اندازه و سایر جزئیات در مورد این سیارات را درک کنند.

اما اخترشناسان با استفاده از "چیاپس" توانستند آن سیگنال را با جزئیات بیشتری تشخیص دهند. پس از آن، آنها توانستند شکل تغییر یافته این سیاره و جزئیات دیگر در مورد آن را کشف کنند.

index_sekv.jpg

"چیاپس" ماهواره توصیف‌گر سیاره‌های فراخورشیدی و تلسکوپ فضایی اروپا برای تعیین اندازه سیاره‌های فراخورشیدیِ تاکنون شناخته ‌شده ‌است که امکان تخمین جرم، چگالی، ترکیب و تشکیل آنها را فراهم می‌آورد. این اولین مأموریت کوچک در برنامه علمی کیهانی ویژن آژانس فضایی اروپا در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹ آغاز شد.

این ماهواره کوچک دارای یک تلسکوپ نوری با دیافراگم ۳۰ سانتی‌متر، نصب شده بر روی یک سکوی استاندارد ماهواره‌ای کوچک است. این ماهواره در یک مدار خورشیدآهنگ در ارتفاع حدود ۷۰۰ کیلومتری زمین قرار دارد.

"ژاک لاسکار" عضو رصدخانه پاریس و یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: باور نکردنی است که "چیاپس" واقعاً توانست این تغییر شکل ظریف را آشکار کند.

وی افزود: این اولین باری است که چنین تحلیلی انجام می‌شود و می‌توان امیدوار بود که رصد در بازه زمانی طولانی‌تر این برنامه را تقویت کند و منجر به شناخت بهتر ساختار داخلی این سیاره شود.

این داده‌ها همچنین نشان داد که این سیاره "متورم" است. در حالی که جرم آن تقریباً ۱.۵ برابر سیاره "مشتری" است، شعاع آن دو برابر "مشتری" است که نشان می‌دهد این سیاره احتمالاً تا حدودی به دلیل گرمای ستاره میزبانش متورم شده است.

محققان امیدوارند که رصدهای بیشتر از جمله رصدهای تلسکوپ فضایی "جیمز وب" که به تازگی به فضا پرتاب شده است، بتواند اطمینان بیشتری را در مورد این محاسبات و برخی نشانه‌هایی از چگونگی شکل‌گیری این سیاره فراهم کند.