کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

دانلود جزوه ی شیمی دو مهدی کیکاوسی

gkp_resized_737835_635.jpg

سلام دوستان یازدهمی عزیز

جزوه ی خودم در مورد فصل اول شیمی دو را از این آدرس دانلود بفرمایید.

دانلود

اگر از کبریت استفاده می کنید، مدیون ادرارتان هستید

qr23_giphy.gif
در سال ۱۶۶۹ کمیاگر معرف آلمانی، “ هینگ براند “ در تلاش بود که از تبخیر ادرار انسان، طلا استخراج کند اما بطور ناگهانی او پس از تبخیر ۱۵۰۰ گالن ادار، موفق به کشف فسفر سفید گردید بدین صورت که از تبخیر مقدار زیادی ادرار، جسمی خمیری به دست آورد که در اثر حرارت دادن آن با زغال و هدایت بخار حاصل به داخل یک حباب وارونه شده در آب، ماده‌ای سفید و مومی شکل به دست آورد که در تاریکی می درخشید.

در سال ۱۶۸۷ رابرت بویل ورقی از کاغذ را به فسفر سفید آغشته کرد و قطعه چوبی آغشته به گوگرد را روی آن کشید. در اثر سایش، آتش پدید آمد و کاغذ مشتعل شد.

فلز آنتی کرونا


j73p_resized_731993_108.jpg

 تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند روی پلاستیک و فولاد 3 روز باقی بماند و باعث انتقال ویروس کرونا شود اما مس به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود در طی 4 ساعت ویروس را از بین می‌برد.

افراد با لمس دستگیره‌های پلاستیکی و فولادی باعث انتقال ویروس می‌شوند اما در دستگیره‌های مسی، ویروس بعد از مدتی از بین می‌برد.

"ویلیام کیویل", میکروبیولوژیست ارشد دانشگاه"ساوتهمپتون" گفت: «انگلیس وقتی به دنبال استفاده از مس در مناطق عمومی بود از بسیاری از کشورها عقب ماند؛ دستگیره درب‌ها، چرخ دستی‌های خرید، نرده‌های مخصوص حمل و نقل عمومی و حتی تجهیزات بدنسازی باید با این فلز مس پوشانده شوند.»

طبق گفته محققان, هنگامی که ویروس کرونا روی فلز مس فرود می‌آید, یون‌های این فلز به غشای لیپید ویروس حمله کرده و DNA این ویروس را از بین می‌برند.

"پروفسور کیویل" که بیش از دو دهه است در حال مطالعه در مورد اثرات ضد میکروبی مس است, گفت: صفحه‌های نمایش در رستوران‌ها و دستگاه‌های نقدی نیز می‌توانند از از فلز مس برای عدم انتشار ویروس کرونا استفاده کنند.

پیشتر نیز یک مطالعه در آمریکا نشان داد, تختخواب‌های بیمارستانی در آمریکا که از جنس مس بودند به طور متوسط 95 درصد کمتر از دیگر تخت خواب‌ها عفونت‌ها را در خود جای داده بودند!

محققان دانشگاه علوم پزشکی در کارولینای جنوبی در آن زمان نوشتند که تختخواب‌های مسی می‌توانند به پزشکان در کنترل و عدم پخش عفونت‌های ویروسی کمک کنند.

مدارس دولتی نیویورک با تأخیر بازگشایی می‌شوند

91kv_190320-stuyvesant-high-school-ew-304p_59840b24f9d4b551bb2869724c7d961f.fit-760w.jpg

براساس تصمیم اتخاذ شده، مدارس نیویورک سال تحصیلی جدید را با تأخیر و از تاریخ ۲۱ سپتامبر آغاز می‌کنند.

این توافق نامه در شرایطی صورت می‌گیرد که سیستم‌های مدارس در سراسر کشور با بیماری همه گیر و فشار دولت ترامپ برای بازگشایی ساختمان‌های مدارس دست و پنجه نرم می‌کند.

سازمان مدارس این ایالت تصمیم گرفته است، آموزش در مدارس به طور حضوری و آنلاین باشد تا علاوه بر یادگیری، کنترل همه گیری و سلامت دانش‌آموزان نیز حفظ شود.

بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک با بیان اینکه سه ماه تحصیلی برای ۱.۱ میلیون دانش‌آموز به دلیل شیوع ویروس کرونا از دست رفت، اعلام کرد که مدارس دولتی این شهر با حفظ پروتکل بهداشتی بازگشایی می‌شوند.

وی در جلسه توجیهی گفت: آنچه ما با آن توافق کرده‌ایم این است که اطمینان حاصل کنیم که اقدامات بهداشتی به خوبی انجام شده و آمادگی لازم برای حضور معلمان و دانش‌آموزان وجود دارد».

در لس آنجلس و شیکاگو که به ترتیب صاحب بزرگ‌ترین سیستم مدارس دولتی هستند، دانش آموزان سال تحصیلی را فقط با آموزش آنلاین آغاز می‌کنند.

مدارس دولتی نیویورک از ۱۶ مارس بسته شده بود و در ابتدا قرار بود در ۲۰ آوریل در اسرع وقت بازگشایی شود.

نظر سنجی

4wds_resized_743361_256.jpg

دوستان لطف کنند ما را در نظر سنجی حاشیه ی وبلاگ یاری نمایند. ممنون از شما

اگر دستانت را سالم خواستاری، مخوان!

i3zc_mahe-moharam-photokade-com-6.jpg

از جمله نشانه های یک دست حسینی

فرود آمدنی سخت بر سینه ی ستبر هزار ظالم

و

فرا آمدنی نرم بر گونه های سوخته ی یک مظلوم است.

چنین دست هایی

تنها با بریده شدن

جاودانه خواهند ماند.

gx3_capture.png

حمام شیمیایی

3396_photo_2018-04-14_14-16-56.jpg

یک شیمیدان دانشگاه کمبریج مدت 12 سال است که حمام نرفته و از نوعی اسپری حاوی باکتری برای تمیز کردن خود استفاده میکند. اعتقاد دارد که تابحال ثابت نشده حمام کردن باعث تمیزی بدن میشود!

دو ایراد

تجربی های ۹۹ توجه کنند:

76ii_photo_2020-08-25_11-17-32.jpg

سازمان سنجش برای تست ۲۳۹ گزینه ۲ را انتخاب کرده که کاملا غلط است (مورد ۵ را درست گرفته). وقتی حرف از زیرلایه و لایه اشغال شده و بعدا لفظ پر شده آورده، منظورش لایه و زیرلایه کاملا پر است وگرنه لزومی نداشت هم اشغال شده و هم پرشده را ذکر کند.

حتما در سایت سازمان سنجش اعتراض بزنید به بقیه کنکوریها نیز اطلاع دهید تا آنها هم اعتراض ثبت کنند. اگر تعداد بالا رفت تصحیح خواهند کرد (در سالهای قبل هم چنین مواردی اتفاق افتاده بود که تصحیح کردند)

ریاضیهای ۹۹ (نظام جدید) توجه کنند:
fng_photo_2020-08-25_11-30-04.jpg
سازمان سنجش برای تست ۲۲۲ گزینه ۴ را انتخاب کرده که کاملا غلط است. طبق مطالب کتاب، ظروف یکبارمصرف از پلی استیرن تهیه می شوند. (اینکه پلی استیرن خودش از استیرن تهیه می شود دلیل درستی نیست که ظروف یکبار مصرف را به خود استیرن نسبت دهیم)
حتما در سایت سازمان سنجش اعتراض بزنید به بقیه کنکوریها نیز اطلاع دهید تا آنها هم اعتراض ثبت کنند. اگر تعداد بالا رفت تصحیح خواهند کرد (در سالهای قبل هم چنین مواردی اتفاق افتاده بود که تصحیح کردند.

پنگوئن

9sol_photo_2018-05-12_21-53-37.jpg

شیمیدانها گفته اند که نام 3،4،4،5-tetramethylcyclohexa-2،5-dien-1-one برای یک ماده شیمیایی مناسب نیست. با توجه به اینکه ساختار آن شبیه یک پنگوئن بود، تصمیم گرفتند نام آن را پنگوئنون  نام ببرند.