کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

تقلب

untitled_505x.jpg

در روزهای کرونایی، معلمی از پشت رایانه اش مچ دانش آموزی را به هنگام تقلب گرفت. دانش آموز فرهیخته ی داستان ما اما، با کمال خونسردی پاسخ داد، کتاب را آورده ام، باز کرده ام ولی تقلب نمی کنم بلکه از آن الهام می گیرم.

ادامه ی داستان رو در لینک زیر مطالعه بفرمایید و بعدش سر به کوه بگذارید.

لینک

سنگ کلیه زیر میکروسکوپ الکترونی

دسته‌ای از میکروسکوپ‌ها که از پرتویی از الکترون‌های شتاب‌دار به عنوان منبع تابش استفاده می‌کنند، میکروسکوپ‌های الکترونی نامیده می‌شوند. تصویر‌برداری با استفاده از میکروسکوپ الکترونی (Electron Microscope)، تکنیکی برای به‌دست آوردن تصاویر با وضوح بالا از نمونه‌های بیولوژیکی و غیر بیولوژیکی است.

photo_2023-08-07_23-39-33_2pvp.jpg

اندر حکایت دو کچل

rubiales-cargo-athenea-castillo-foto_kizo.jpg

کچل پایین دست، همانند فلوئور ذاتی خبیث داشته و از سر تا به ته جدول تناوبی و تشکیلات نسوانیش را همی نموداندندی، پس به او خرده نتوان گرفت اما کچل بالا  و میان دست را بایستی همی گوش پیچاندندی چرا که اول خود را گاز نجیب و چشم و دل سیر بنمایانندی اما در ادامه لحظه ای حشر زده و بر سکوی قهرمانی کام دل از لعبتی سرخ پوش بگرفتی. نتیجه این که قاعده ی هشتایی و چشم و دل سیری نجیب زادگان  به ظاهر موجه،  همگی شعر بودندی.

3eea35f1-7d8c-43e0-b70f-7f133f50dbc4_alta-libre-aspect-ratio_default_0_19cv.jpg

captureذر_ojhx.png

معلم جاهل

رسانه‌های هندی ویدئویی از یک معلم هندوی متعصب در مدرسه‌ای در ایالت اوتار پرادش هند، منتشر کردند که از دانش‌آموزان هندو مسلکش دعوت می‌کند تا به همکلاسی ۷ ساله مسلمان خود سیلی بزنند. تو این اوضاع نابسامان دنیا حالا هی بیاین از گرمایش کره ی زمین و خطراتی که تهدیدش می کنه سخنرانی کنید، بابا دشمن دنیا اول جهل و تعصب کور آدم هاست، تامام.

ماندگاری سنگ و فصل سوم شیمی دوازدهم

یک نقش‌برجستۀ کشف شده مربوط به یونان باستان با قدمت دست کم 2400 سال که در حال حاضر در موزۀ باستان‌شناسی آتن نگه‌داری می‌شود، احتمالا قدیمی‌ترین تصویر از روپایی زدن یا حفظ تعادل توپ روی پا است!در این نقش برجسته، یک ورزشکار یونانی ترسیم شده که توپی را روی ران پای خودش نگه داشته؛ یک کودک هم در مقابل او ایستاده است؛ شاید این تصویر مربوط به نوعی کلاس آموزشی باشد که در آن مربی در حال نشان دادن چگونگی حفظ تعادل توپ به شاگردش است.

البته واضج است که مربی به بازیکن می گوید "عمو لباست رو در بیار بیا رو پایی بزن"

2_gwia.jpg

حل مشکل به روش ژاپنی

این مسیر در فوکوئی قرار دارد. این شهر مرکز استان شیمانه است و در جزیره هونشو قرار گرفته است.بخشی از مسیر به علت ریزش کوه و تعمیرات از دسترس خارج است اما ژاپنی ها یک مسیر موقت جالب را برای جلوگیری از اخلال در حرکت خودروها ایجاد کرده اند!

photo_2023-08-16_15-22-44_htvd.jpg