کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.
کهکشان راه شیمی

کهکشان راه شیمی

نوشتن بیرون جهیدن از صف مردگان است.

چند نکته مهم در تستهای مفهومی دما و گرما از شیمی یازدهم که می توانند شما را گمراه کنند:

rtfl_resized_733902_191.jpg
✅دما : از ویژگی های یک نمونه از ماده بوده و برای توصیف یک نمونه از ماده می توان بکار گرفت.

✅انرژی گرمایی: از ویژگی های یک نمونه از ماده بوده و برای توصیف  یک نمونه از ماده می توان بکار گرفت.

✅گرما: از ویژگی های یک نمونه از ماده نیست و برای توصیف فرآیند (نه ماده) بکار می رود.

✅تغییر دما : برای توصیف یک فرآیند بکار می رود.

نام های قدیمی ترکیبات شیمیایی :

uma1_resized_731982_890.jpg
نیتریک اسید=جوهر شوره
سولفوریک اسید=جوهر گوگرد، روغن زاج
کلریدریک اسید=جوهر نمک
استیک اسید= جوهر سرکه
فرمیک اسید=جوهر مورچه
بنزوئیک اسید= جوهر حسن لبه
کلسیم اکسید=آهک زنده
کلسیم هیدرواکسید=آب آهک-شیر آهک
کلسیم سولفات= سنگ گچ، ژیپس
کلسیم کربنات=گل سفید، سنگ آهک
منیزیم هیدرواکسید=شیرمنیزی
منیزیم سولفات=نمک اپسوم
منیزیم سیلیکات=پنبه کوهی
آلومینیم پتاسیم سولفات= زاج سفید
آلومینیم پتاسیم سیلیکات= پنبه نسوز
آهن(II) سولفات= زاج سبز
آمونیم کلرید= نشادر
روی اکسید=سفید آب روی
روی سولفات= نمک روی
روی سولفید=بلاند
مس(II) سولفات=کات کبود
سدیم هیدرو اکسید= سود سوزآور
سدیم کربنات= قلیا
سدیم برات=بوراکس
سدیم کلرید= نمک طعام
سدیم نیترات=شوره خاک
سدیم سولفات=نمک گوبر
سدیم تیوسولفات=داروی ثبوت
سدیم آلومینیم فلئورید=کریولیت
دی نیتروژن اکسید=گاز خنده
جیوه=سیم آب
جیوه(II)کلرید=سوبلیمه
سرب استات= شکر سرب
سرب تترا اکسید= سرب سرخ
سرب کربنات بازی= سرب سفید
سرب منواکسید= لیتارژ، مردار سنگ
پتاسیم نیترات= شوره قلمی
پتاسیم کربنات= پتاس
پتاسیم هیدرواکسید= پتاس سوزآور
گرافیت=سرب سیاه
نقره نیترات= سنگ جهنم
مخلوط منواکسیدکربن و هیدروژن= گاز آب
مخلوط سدیم بیکربنات و سیتریک اسید= نمک میوه
باریم هیدرواکسید= آب باریت

داوطلب ارشد

ypc_4481052.jpg

داوطلب آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست و امروز دسته گلی روی صندلی خالی او در کنکور گذاشته شد.مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد که جواد جلالی نیا داوطلب آزمون کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری از حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران که قبلا برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده بود به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست.

تعداد و رتبه دانشگاه‌های ایران در نظام رتبه بندی بین‌المللی تایمز ۲۰۲۰

ردیف دانشگاه رتبه در ۲۰۲۰ رتبه در ۲۰۱۹
۱ صنعتی نوشیروانی بابل ۳۵۱-۴۰۰ ۳۵۱-۴۰۰
۲ * دانشگاه یاسوج ۴۰۱-۵۰۰ -
۳ دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۵۰۱-۶۰۰ ۵۰۱-۶۰۰
دانشگاه کاشان ۵۰۱-۶۰۰
دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۶۰۱-۸۰۰
دانشگاه صنعتی شریف ۶۰۱-۸۰۰
دانشگاه علوم پزشکی تهران ۶۰۱-۸۰۰
۴ * بین‌المللی امام خمینی ۶۰۱-۸۰۰ -
دانشگاه علوم پزشکی ایران ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه علم و صنعت ۶۰۱-۸۰۰
دانشگاه صنعتی اصفهان ۶۰۱-۸۰۰
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه صنعتی شیراز ۶۰۱-۸۰۰
دانشگاه تبریز ۶۰۱-۸۰۰
* دانشگاه علوم پزشکی تبریز -
دانشگاه تهران ۶۰۱-۸۰۰
۵ دانشگاه فردوسی مشهد ۸۰۱-۱۰۰۰ ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه اصفهان ۸۰۱-۱۰۰۰
* دانشگاه علوم پزشکی اصفهان -
خواجه نصیرالدین طوسی ۸۰۱-۱۰۰۰
* دانشگاه کردستان -
دانشگاه مازندران ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه شهید بهشتی ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه شیراز ۸۰۱-۱۰۰۰
۶ دانشگاه الزهرا ۱۰۰۱+ ۱۰۰۱+
دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه بیرجند ۱۰۰۱+
* دانشگاه بوعلی سینا -
دانشگاه گیلان ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه خوارزمی -
* دانشگاه سمنان -
* دانشگاه شاهد -
دانشگاه شهید باهنر کرمان ۱۰۰۱+
* دانشگاه شهید چمران اهواز -
* دانشگاه شهرکرد -
دانشگاه صنعتی شاهرود ۱۰۰۱+
* دانشگاه علوم پزشکی شیراز -
دانشگاه ارومیه ۱۰۰۱+
دانشگاه یزد ۱۰۰۱+
دانشگاه زنجان ۱۰۰۱+

پیشنهاد تعطیلی کشور همزمان با کنکور سراسری

dj3i_1398120311353455019765044.jpg

در آخرین مورد از اظهارنظرهای عجیب در مورد کنکور، محمود احمدی‌بیغش، نماینده شازند در مجلس یازدهم پیشنهاد تعطیلی کشور در روزهای برگزاری کنکور را ارایه کرده است.

او که پیش از این با اظهارنظر جنجالی خود در مورد ….. حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده بود، این بار با اشاره به لغو تعویق کنکور و برگزاری کنکور در موعد مقرر از چهارشنبه هفته آینده گفت: پیشنهاد می‌شود روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و همچنین شنبه اول شهریور که کنکور برگزار می‌شود در کشور تعطیل رسمی اعلام شود تا هم خانواده‌ها برای تردد در سطح شهرها دچار مشکل نشوند و هم بتوانند در کنار فرزندان خود در مراکز امتحان حضور یابند و یک احساس آرامشی داشته باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرگزاری فارس افزود: بحث پیرامون تعویق کنکور و لغو آن موجب استرس بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان شد که می‌توانیم با تعطیلی کشور و همراهی خانواده‌ها با فرزندان‌شان تا حدودی این استرس را کاهش دهیم.‌ تعطیلی رسمی کشور همچنین موجب خلوتی خیابان‌ها و شهرها می‌شود و تأثیر مثبتی بر روند برگزاری کنکور خواهد داشت

سند بیست سی ولزوم آموزش جنسی به دانش آموزان

1vla_تجاوز+به+دختر+22+ساله.jpg

شب گذشته سلسله توئیتی در مورد رفتار یک دبیر منتشر شد. در این توئیت ها دخترانی که اکنون دانشجو هستند از رفتار معلم شان در 5سال گذشته در دبیرستان گفته بودند .رفتاری که آنها را آزار داده بود و به نوعی تعرض محسوب می شد.

xq1r_1.jpg

به گزارش اختصاصی خبرنگار اجتماعی رکنا ، این دختران دانشجو در توئیتر درخواست کردند که نام این دبیر به عنوان یک ترند توئیتری شود، چرا که او به حریم خصوصی این دختران دانش آموزان وارد شده بود و حتی در مورد فیزیک شان نظر داده بود. این دانش آموزان مدعی بودند که وی  وارد حریم شخصی دانش آموزان شده بود . در حقیقت او در رفتار با دانش آموزان دختر از فضا و حیطه یک معلم خارج می شد. این نوع رفتارها در مدارس نه تنها در ایران محکوم است بلکه در تمام دنیا یک معلم نمی تواند تا این حد  به حریم دانش آموزانش نزدیک شود.

اما نکته حائز اهمیت این است که این دختران دانشجو در کمتر از یک ساعت شروع کردند به نوشتن ندامت نامه. آن هم ندامت نامه هایی از جنس دیکته. این توئیت ها ادامه داشت تا آموزش و پرورش اعلام کرد که به بررسی آن می پردازد تا مشخص شود حکایت این افشاگری ها توسط دانشجویان دختر که زمانی دانش آموز بودند چیست؟

7zxc_2.png

مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا موضوع این توئیترها را مورد بررسی قرار داد.

شناسایی معلم آزارگر دبیرستان های تیزهوشان دخترانه در تهران

ماجرای ادعای برخی از دانش آموزان در مورد آزار و اذیت یک دبیر چیست؟

این فرد معلم آموزش و پرورش نیست و چند سال قبل به صورت نیروی آزاد در برخی مدارس فعالیت می کرد که بنا به دلایلی از همان سال ها ورودش به مدارس ممنوع شده و حق فعالیت به مدارس را نداشته است. این موضوع حداقل مربوط به 5-6 سال پیش است.

مشخص است چه برخوردی با این فرد خواهد شد؟

تاکنون همه چیز در حد ادعاست و چیزی ثابت نشده است. ادعایی مطرح شده و پس از آن دخترانی که این مطالب را در توئیتر نوشته اند، از فرد مذکور عذرخواهی کرده اند. تاکید می کنم که این فرد معلم رسمی آموزش و پرورش نیست و اتفاقاتی که افتاده اصلا مربوط به آموزش و پرورش نبوده است. این دختران نیز اگر ادعایی دارند باید به مراجع قضایی مراجعه کنند.

آموزشگاه ها زیر نظر چه نهادی فعالیت می کنند؟

ما روی کلاس های کنکوری که مجوز از آموزش و پرورش داشته باشند، نظارت داریم اما بسیاری از کلاس های و مراکز بدون مجوز آموزش و پرورش فعالیت می کنند.

این مدارس از آموزش و پرورش مجوز داشته اند؟

ما نمی دانیم کجا چه اتفاقی افتاده است.

این اتفاق در "ف.1 و 2"، "ع.ح" و "ر" رخ داده است.

این مدارس دبیرستان تیزهوشان دخترانه است. این فرد ما زمانی تدریس کرده است. اما این که اتفاق بدی بین دانش آموزان و ایشان رخ داده است در حد ادعاست.

عذرخواهی دختران دانش آموز بعد از افشای پلیدی معلم

شما می گویید این یک ادعاست. وزارت آموزش و پرورش نمی خواهد یک بررسی عادی داشته باشد؟

حتما اگر ادعای مستندی به ما ارائه شود آن را بررسی خواهیم کرد. اما هیچ کسی این ادعا را برای ما مطرح نکرده است. صرف این که فردی مطلبی را در توئیتر مطرح کرده باشد ادعا محسوب نمی شود. فرد ادعا کننده نیز حرف خود را پس گرفته و هیچ مشخصاتی ندارد که موضوع را از او پیگیری کنیم. اگر اسامی افرادی که چنین ادعایی دارند به ما معرفی کنید اگر به چنین مسائلی پی ببریم اجازه نمی دهیم فرد خطاکار در آموزش و پرورش تدریس کند.

اگر فردی که شما می گویید به هر دلیلی (تحت فشار بوده یا به دلخواه خود) عذرخواهی کرده است را کنار بگذاریم چند دانش آموز دیگر نیز این موضوع را مطرح کرده اند. این ادعاها وزارت آموزش و پرورش را حساس نکرده که یک بررسی کوچکی داشته باشد؟

هر کسی یک مسئولیتی دارد. مسئولیت ما در آموزش و پرورش مشخص است. یک اتفاق ناخوشایند در مدارس رخ دهد، مرجع رسیدگی آن آموزش و پرورش نیست بلکه دستگاه قضا باید به آن رسیدگی کند. ما موظف هستیم اگر متوجه مسئله ای در مدرسه شویم فرد خطاکار را از مجموعه خودمان دور نگه داریم. البته باید این موضوع برای ما ثابت شود چون ما نمی توانیم برحسب یک ادعا، افراد را متهم کنیم. اگر با مستنداتی به ما ثابت شود که فردی در فضای مدرسه رفتارهای نامناسبی داشته است از نظر قانونی، او را از مجموعه آموزش و پرورش دور می کنیم. اگر حوزه آسیب هایی که خاطی زده، از جنس آسیب های اجتماعی باشد، از فرد خطاکار در دستگاه قضایی شکایت می کنیم. افراد آسیب دیده نیز می توانند در دستگاه قضایی از فرد خاطی شکایت کنند. اما صرف ادعا کردن آنهم در توئیتر، حتی توسط چند نفر ملاک مجرمیت او نیست. این موضوع باید دادگاه صالحه بررسی شود و بعد از اثبات شما باید از من بخواهید که در مورد آن جوابگو باشم.

درست است که موضوع آزار و اذیت دختران در مدرسه تیزهوشان در حد ادعاست اما وزارت آموزش و پرورش نباید حساسیت داشته باشد که یک ادعا را پیگیری و بررسی کند؟

این افراد در حال حاضر دانش آموز نیستند. در حال حاضر آنها دانشجو هستند.

این افراد دانش آموز بودند و فرد خاطی در مدارس  تردد دارد.

این فرد در مدارس ما تردد نمی کند و معلم رسمی آموزش و پرورش نیست. این فرد دبیر استخدامی آموزش و پرورش نیست. 5 سال پیش مسائلی از این فرد شنیدیم و براساس بررسی های آن زمان ورود او را به کلیه مدارس شهر تهران ممنوع کردیم.

مچ اندازی آقای معلم با دختران دبیرستانی تهران

آن زمان چه مسئله ای شنیدید که آن را بررسی کردید؟

آن زمان در مدرسه "ف" به ما گزارش رسید که این فرد در مدارس با دخترها مچ می اندازد یا روابط نادرستی با دانش آموزانش دارد. ما همان موقع به موضوع ورود پیدا کردیم و ورود این فرد را به مدارس تهران ممنوع کردیم. اما همان موقع اولیای دانش آموزانی که امروز دانشجو شدند به ما مراجعه کردند و اعلام کردند رفتار معلم با دخترانشان به شما چه ربطی دارد؟ این معلم درجه یک است و ما می خواهیم این فرد به  دخترانما درس بدهد. ما آن زمان متوجه این خطای فرد مذکور شدیم و ایشان را از ورود به مدارس محروم کردیم. خانواده ها هم با ما برخورد کردند. همین دختران دانشجو که آن زمان دانش آموز بودند اصلا چنین احساسی نداشتند که مورد آزار قرار گرفته اند. این دختران الان دانشجو شده اند و بعد از گذشت چند سال به این نتیجه رسیدند که احتمالا سوءنظرها و نیت هایی در رفتار این معلم وجود داشته است. به نظر من رسانه ها باید به این موضوع بپردازند که "دختر خانم هایی که در مدارس یا آموززشگاه هایی هستید که احیانا دبیرشان مرد است اگر رفتار ناشایستی دیدند در زمان دانش آموزی خود (نه پس از دانشجو شدن) به این موضوع بپردازند و رفتارهای زننده یک فرد را تحمل نکنند و آن را اطلاع دهند." این فرد معلم ما نبود اما این مدارس تیزهوشان بهترین معلم های هر رشته ای را استخدام می کنند.

دانش آموزان نترسند و آزارها را اطلاع رسانی کنند

این انتظار کاملا به جایی است که دانش آموزان (دختر و پسر) باید در مواجهه با آزارهای حتی کوچک باید آن را اطلاع رسانی کنند. اما این موضوع به دانش آموزان دبستانی ما آموزش داده می شود که در مقابل آزارها سکوت نکنند؟

من انتظارم از دانش آموزان کمتر است چون آموزش های کافی را به آنها نداده ایم. ما بر مبنای منابعی به دانش آموزان تدریس می کنیم. این منابع را سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتب درسی در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهد. وقتی این افراد مسئول در حوزه چاپ و انتشار کتب درسی دغدغه ای به صورت جدی مطرح نشده و مواردی در کتاب درسی گنجانده نشود، ما به صورت مستقیم نمی توانیم وارد این موضوعات شویم. البته معاونین پرورشی ما در مدارس چنین نقشی را در قالب دوستی با دانش آموزان ایفا می کنند.اما این که آموزش منسجم براساس مستنداتی ارائه نمی شود. ما هم دوست داریم از مراجع بالاتر چنین مستنداتی آماده شود در برنامه درسی بچه ها بگنجانیم. اما به هر دلیلی این آموزش ها را در کشور نداریم و اگر کمی به سوی این آموزش ها برویم انگ به ما می زنند. می خواهم بگویم که ما به سمت این آموزش ها نمی رویم و اگر هم برویم با اتهام روبرو می شویم اما خانواده ها حواس شان به این موضوعات باشد. در آن زمان که ما با این فرد خاطی برخورد کردیم خانواده ها به اداره ما هجوم آوردند. والدین این دانش آموزان چیزی بالغ بر 50-60 نفر بودند. ما آنها را به اتاق کنفرانس بردیم و برایشان صحبت کردیم اما وقتی ما دلیل خود را مطرح کردیم خانواده ها به ما اعتراض کردند. مشکل از خانواده هاست. انتظار شما درست است اما در مدارس هم منابع موجود نیست و هم اجازه نداریم به برخی حوزه ها وارد شویم. منابع ذیصلاح رسانه ها، صدا و سیما و.. خانواده ها آموزش داده شوند تا دانش آموزان بدانند که نباید تن به مچ انداختن با یک فرد نامحرم بدهند.

در کلاس های آموزش خانواده در مورد این مسائل صحبت می شود؟

اتفاقا تنها جایی که ما می توانیم با خانواده ها صحبت کنیم همین کلاس های آموزش خانواده و مشاوره وزارت آموزش و پرورش است و در این کلاس ها مسائل اینچنینی به خانواده ها توضیح داده می شود. حتی در آموزش و پرورش مراکز مشاوره داریم و خانواده ها می توانند از این مراکز مشاوره بگیرند و بدانند که از این مسائل ساده عبور نکنند.

سندی برای ارائه به قوه قضاییه نداشتیم

وزارت آموزش و پرورش 5 سال پیش متوجه شد که این فرد مشکل دارد. تنها برخورد این وزارتخانه دور کردن فرد خاطی از مدارس اکتفا کرد یا با قوه قضائیه هم این جریان را در میان گذاشتید؟

در آن سال میزان خطاهای محرز شده در حدی نبود که پرونده را به قوه قضائیه ارجاع دهیم. چون در حد مچ انداختن با دانش آموزان بود. پس از آن که این موضوع  ثابت شد اجازه حضور در هیچ مدرسه یا آموزشگاهی که دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و پروش است را ندادیم. هر فردی قبل از حضور در مدارس باید گزینش شود اگر فردی در گزینش رد شود، به تمام مدارس و آموزشگاه های رسمی ابلاغ می شود که این فرد نمی تواند به هیچ عنوان وارد آن مراکز و تدریس کند. اگر مستنداتی پیدا کنیم که این فرد بعد از آن واقعه 5 سال پیش در یک مرکز مربوط به آموزش و پرورش ورود پیدا کرده است با آن مراکز برخوردهای قانونی خواهد شد. چون به کارگیری افراد متخلف در مدارس تخلف محرز است.

مچ انداختن هم نوعی آزار و اذیت است. شاید این اتفاق تجاوز یا تعرض محسوب نشود اما قابل پیگیری قانونی است. چرا 5 سال پیش از فرد خاطی به قوه قضائیه شکایت نشد؟

خانواده ها هیچ کدام معترض به این موضوع نبودند.

به وزارت آموزش و پرورش که اثبات شده بود این فرد خاطی است.

وقتی شکایت به مراجع قضایی ارجاع می شود که فردی شاکی باشد. ما شاهد این صحنه ها نبودیم براساس شنیده هایمان با این فرد برخورد کردیم. اما این شنیده ها مستندی برای ارائه به دستگاه قضایی محسوب نمی شود. اما برای ما مستند بود و در خانه خودمان (مدارس) را به روی فرد خاطی بستیم.

پدری که فرزندش را مجبور به عذرخواهی از معلم خاطی کرد

می توانیم بگوییم این خلا قانونی است که وزارت آموزش و پرورش نتوانسته شکایت کند؟

این خلا قانونی نیست. فکر می کنم خانواده هایی که باید شکایت می کردند نیز مقصر هستند چون شکایت نکردند. اگر توئیتر را دنبال می کنید این دانش آموزان که دانشجوی دانشگاه های مطرح کشور شدند، بلافاصله حرف شان را پس گرفته اند. بعد فرد خاطی توئیت کرده که با پدر دانش آموزان صحبت کردم که چرا فرزندانشان دروغ گفته اند. حرفم این است که چرا حالا هم پدری از فرزندش می خواهد از این فرد (خاطی) عذرخواهی کند؟ و بعد خود را در توئیتر غیرفعال کرده است. یعنی هیچ دسترسی به او وجود ندارد. وقتی پدر دانش آموز هیچ ادعایی ندارد که فرد خاطی آزاری به فرزندشان رسانده است و 5 سال پیش هم این رفتار را داشتند، طبیعی است که ما نمی توانیم کاری کنیم و فقط فرد خاطی را به مدارس راه ندادیم. خانواده ها باید شکایت قضایی کنند.

در حال حاضر این فرد خاطی کجا مشغول به کار است؟

نمی دانیم چون معلم آموزش و پرورش نبود. این فرد یک استاد آزاد است و نیروی آموزش و پرورش نیست

در پایان باید به این موضوع اشاره نمود که یکی از هدف های سند بیست سی یونسکو آموزش مسایل جنسی به دانش آموزان جهت توسعه ی پایدار بوده است.

lzou_unnamed.jpg

ترم اولی

uiit_13990310000495_test_photon.jpg

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر  درباره به تعویق افتادن کنکور سراسری و نحوه ورود دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه، گفت:

وی افزود: اگر تا آخر مهرماه دانشجو به دانشگاه معرفی شود می‌توانیم ترم اول را با تعدادی از دروس به صورت فشرده برای دانشجویان برگزار کنیم؛  اما اگر معرفی دانشجویان کمی دیرتر و به آذر ماه برسد قاعدتاً امکان برگزاری ترم اول را نخواهیم داشت و باید کلاس‌ها را از ترم دوم آغاز کنیم که مشکلاتی برای دانشگاه بوجود خواهد آورد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه گفت: با تاخیر حضور دانشجویان قطعاً برنامه‌های دانشگاه از جمله وضعیت خوابگاه‌ها و کلاس‌ها با مشکل مواجه می‌شود؛ البته درنهایت باید ببینیم تصمیم وزارت علوم چیست و طبق تصمیم این وزارتخانه عمل کنیم. 

معتمدی افزود: ظرفیت دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه طبق سال‌ گذشته حدود ۱۸۰۰-۱۵۰۰ نفر است و هیچ تفاوتی نکرده است.